Jag är helt emot megafon på ståplats. Jag förstår att det kanske behövs ute och på större arenor men inte i vår hall, det ska räcka med en lagom stark röst.
Om man nu måste envisas med att använda megafon så måste ju fan personen fatta hur den ska användas och inte skrika i den haha låter ju bara skit då.
Sen till det där med att hålla takt och röst igång. Många på ståplats tror att man måste skrika lungorna ur sig vilket gör att takten blir ojämn och rösten dör snabbt.
Det räcker faktiskt med att höja rösten och trycka lite med magen så låter det tillräckligt och man kan både hålla takt och rösten håller.
Men det är ju inte så föredömligt om man har en klackledare skriker sig hes innan han ens börjat dra igång ramsan haha :lol:
Sen tror jag inte på det där med att ha en liten grupp som alltid sjunger hela matchen, hela tiden, tror inte folk pallar det faktiskt.
Hellre att klackledaren känner av stämningen och eldar på i rätt lägen för att få med mer folk på ståplats.
Det är inte fantastisk stämning en tisdag i november mot sig… Modo, vi har inte en ståplats som är så bra att det är drag alla matcher, hela tiden.
Sen en annan sak som jag tänk på. Varför klär sig folk i ståplats inte i lagets färger (blått) ???
Och nu menar jag inte att man måste ha matchtröja, halsduk och mössa, vill man inte se ut som en julgran så fine.
Men att exempelvis ta en vanlig tröja, piké, skjorta, jacka i blått vore väl att önska för att höja den visuella och visa på en enad ståplats.
Jag tycker sån information borde pressas ut till folk på ståplats från WL via sociala medier, flyers på ståplats och andra sätt.
Det finns jävligt många drivna personer inom inom WL, TIFO-folk och andra grupper, men det kanske borde styras en renodlad Ultrasgrupp som endast arbetar med att förbättra stämningen på ståplats.
Sen MÅSTE man börja arbeta med att få med sig "vanligt" folk och arbeta för en enad ståplats där fokus först och främst måste vara att skapa stämning och lägga all intern beef mellan grupper och folk åt sidan.