Lukkinen wroteNej, men det är typiskt sådan som supportrar gör, speciellt inbitna sådana.
Here we go again.. "Folk är sämre supportrar bara för att de tycker annorlunda än jag"-tänket. De enda som kör med detta är de som inte står bakom aktionen. De som står bakom är för fan anledningen till att Linköping en gång hade en av rikets högst rankade klackar. Och du menar att dessa supportrar inte vet hur och vad man ska göra?
Om du tror att vi får en bättre supporterkultur genom att påstå att "du är sämre än mig", då tror du väldigt fel. Inte bara det, då motarbetar du visionen av en ståplats där alla sjungande lkpg-bor är välkommna (du gör det säkerligen inte medvetet, men likväl).
Lukkinen wroteDet kan jag väl absolut ha åsikter om. En match sades det när ni raggade sympatier inför aktionen och det skulle inte påverka laget. Det är än så länge fyra matcher och nog ser inte laget ut att ha fått en skjuts framåt av den totala bristen på stämning i arenan åtminstone?
Och innan personerna i FSL gick in den här säsongen och såg till att det blev stämning igen - flera veckor innan bojkotten ens fanns på tanken - så var det deras fel att det var kass stämning innan dess? Eller är den tysta ståplatsen ett problem som först uppkom efter bojkotten?
Lukkinen wroteÄr det fortfarande missnöjet mot polisen vi snackar om nu? För någonting annat än så tror jag väldigt få har snappat upp att detta öht handlar om. Som tidigare påpekat från flera håll; är det polisen ni är missnöjda med är detta extremt missriktat och olyckligt då det i allra högsta grad drabbar laget i våra hjärtan.
Alltså.. om det bästa sättet att påverka situationen till det bättre hade varit att ha protesten utanför Hemköp så hade det ju varit där som aktionen hade ägt rum. Aktionen skedde ju för att visa hur det ser ut med en arena utan dessa supportrar - och anledningen till att dessa supportrar isf inte längre står där. Då är det ju rätt svårt att göra en protest någon annanstans.
Och det är jävligt lustigt att folk helt plötsligt kan snacka om att "tystnaden drabbar laget" när det är bojkott, men inte under de mängder av matcher i CC:s historia där stämningen har varit under all kritik.
Lukkinen wroteVarför måste de göra det? Det finns absolut plats för alla typer av publik som håller sig till lagen. Om sedan polisen håller på att tracka oskyldiga supportrar är det självklart något hemskt som måste tas itu med men exakt vad LHC kan göra åt den saken är ytterst tveksamt [...]Och detta är någonting som LHC absolut inte styr över, tyvärr. Polisen själva avgör vilken bemanning de anser sig behöva till varje match. Rätt eller fel? Många gånger definitivt fel men det är inte LHC som styr över detta!
Här hänvisar jag dig till mitt föregående inlägg.
Lukkinen wroteDet kan vi verkligen hoppas så det här äntligen kan få ett slut snart. Mig veterligen har ingen ställt krav på att folk MÅSTE infinna på ståplats, däremot finns det absolut önskemål (bland annat från mig) om att de som stått för aktionen och pratat om den här på bullen ska hålla sina ord. Annars vinner man absolut inga sympatier [min markering].
Det räcker med att gå in på LHC:s sida på facebook för att se att det som jag har fetmarkerat i ditt citat inte stämmer. Allt fler har börjat skriva att LHC måste ta situationen på allvar och arbeta för sina supportrar. Då pratar jag inte om människor som har gjort sin röst höjd gällande bojkottens favör, utan människor som antingen tidigare var kritiska till bojkotten eller som inte hade uttalat sig tidigare.
Flera personer som jag har varit i kontakt med har också upplevt detta, genom samtal med andra supportrar, vad man har hört från sin stolsgranne på sittplats och så vidare.
Detta har börjat pyra under de matcher som ägt rum efter bojkotten. Folk börjar nu på allvar förstå att de fanatiska supportrarna behövs. Så jo, en hel del sympatier har vunnits. Och det är välbehövligt.