Men snälla. Har ni inte förstått varför det inte är något drag i CC längre?
Hur många gånger måste man förklara för att ni ska förstå.
Även i år har det haglat avstängningar kors och tvärs. Hörsägnar från vakter som blivit sanna berättelser som har gett personer avstängningar. För varje aktiv supporter som blir avstängd för petitesser försvinner 2-3 vänner i hans närhet för rädslan att själva få missa en säsong. Det är inte värt detta längre. Klimatet mellan vakter och supportrar har aldrig varit bra men det finns inte heller någon bra dialog eller vettiga lösningar från LHCs sida.
Det är ju fanatiska supportrar som skapar stämningen, det är dom som får Ståplats att gunga och det är dom som vågar ryta i när folk inte sjunger tillräckligt bra. När dessa är på plats är det skillnad. Men dessa är även måltavla för framför allt vakter som tror att deras uppgift är att stoppa och döda läktarkulturen. Vakterna har ingen tanke eller idé bakom sina påhopp oich ingripande. I avspärrade utrymmen utan möjlighet till problem uppstår ändå problem p.g.a. många vakters inkompetens.
Jag är mer än besviken på LHCs agerande och det vet ni sen tidigare. Att jag skulle sluta älska mitt hockeylag för det, det skulle aldrig hända. Däremot måste LHCs säk. bytas ut mot mer socialt kompetenta personer där vissa även har anknytningar till dagens WL kärna. Att som supporter hela tiden trakasseras, förföljas och bli utfrågad gör inte att glädjen infinner sig på läktaren lika mycket längre.
För att det ska bli återupprättelse behövs sanering i både våra egna led och i LHCs led. Det behövs bättre dialog, intressantare möjligheter och en ny säkerhetsansvarig som Supportrarna känner respekt för, inte hat.
Det kommer alltid finnas rötägg som drar sig till klacken, men bättre att ta hand om dessa än att sopa bort alla supportrar som skapar stämning. Fel väg har tagits flera gånger. Snart står vi där utan WL och med 200 ungdomsspelare på läktaren istället. Våga liva upp ståplats och våga göra det fullt ut.