danme wrote>>1986
Jag hoppas du inte menar att det per automatik är enbart polisens ärende och att LHC inte bör agera i någon form, när personer med LHC-anknytning stämmer fight-träff med motståndarsupportrar på annat ställe än i CC? Jag hoppas också att du inte kallar en sådan sak för en "icke-händelse" bara för att det ännu inte utvecklats till ett fullskaligt slagsmål (pga polisingripande).
Behöver vi verkligen en poliskår om andra ska sköta deras jobb, moraliskt? LHC har full rätt att ta någon som slåss på arenan, det säger jag inget om heller. Men det här..
Poängen är: Vad vi supportrar gör långt bort från hallen, långt från evenemangets tidpunkt och plats, det har inte LHC med att göra. LHC är så jävla mediarädda att så fort det händer någonting så ska det sättas hårt. Ta det här med Odoyahändelsen. Han hörde ingenting, men media gjorde det och satte skandalrubriker. I det här fallet blev det inga stora artiklar varken i Corren eller i någon rikstäckande media. Men ändå räcker det för att LHC ska få kalla fötter.
Hamnar någon i krogslagsmål på en pub med en bortasupporter sent på natten efter en match, då borde väl det med bli en varning?
Ja, det är en "icke-händelse". Ingen av dom slogs ju, eller hur?
Ã…terigen: Vad jag, du eller någon annan tycker om "huliganvåld" eller "firmor" - det spelar 0 roll i det här fallet.
danme wroteOch bara för att LHC stänger någon ute från den egna arenan, så kan man ju knappast anklaga LHC för att agera som någon slags samhällspolis.
Stänger dom av folk utanför evenemangets gränser så är det inget snack om att dom leker samhällspoliser.
danme wroteMöjligen skulle man kunna kritisera att LHC använder huliganlagen för att förhindra negativ publicitet snarare än att använda den som ett sätt att säkerställa säkerheten på och kring arenan.
Där håller jag bitvis med dig, LHC är så rädda för negativ publicitet så det inte finns, ta bara Huss och Tallen-affären. Men när har det inte vart säkert på, vid och kring arenan vid matcher? Har inte vart några huliganslagsmål där på ett bra tag så vitt jag vet.[/quote]