exile82 >>
"Bäst för föreningen" är å andra sidan alltid ett argument som brukar fungera (eller snarare användas) så fort de ansvariga tar ett beslut, detta oavsett vad andra tycker eller tänker..
Min personliga åsikt är dock denna: Blir det för mycket daltande med spelare som har kontrakt med oss, så kommer vi få problem i framtiden. Vi band ju trots allt upp Weinis längre för att han skulle få ha en säsong i Ryssland och sen komma hem. Nu vet vi ju hur det slutade - han stannar kvar. Så, om det skulle vara så att Weinis nu har gjort ett avtal med oss om att stanna hos oss när han kommer tillbaka så behöver det egentligen - inte betyda att det blir så. Han kan lika gärna vara kvar där i flera år.
Det kommer bli lätt (lättare) att ta liknande beslut "för föreningens skull" den dagen man tar sitt första SM-guld (för den dagen kommer) - tills dess skjuter man sig i foten om man fortsätter med den här slappa inställningen till spelarkontrakt. Visst, några miljoner direkt in på kontot är inte dåligt - men fler miljoner retroaktivt efter ett SM-guld (eller fler) är nog värt mer - inte bara ekonomiskt.
Nu är ju inte jag dummare än att förstå att det inte är en så jävla enkel balansgång, linan som ledningen går på är betydligt smalare och längre än den som vi "tyckare" har att ta oss över. Men om jag skulle varit ansvarig och snackat som Helber och sagt att "SM-guld är vår prioritet, inte pengarna" så skulle inte Weinhandl få stannat i Ryssland.
Lyckligtvis är jag inte ansvarig för LHC, ska väl tilläggas. Även om mina idéer (enligt mig själv) oftast är väldigt bra. 8)