ananas P22 Heljanko är grym! Är pucken extra tung i Liiga, eller varför behöver Heljanko bara rädda skott i knähöjd?
ananas Sådär ser en publik som vunnit alldeles för mycket ut: heja heja, hurra för SM-guldet! Nästan så att några ser sura ut.
Lejon-Fantasten Jocke Inga guldhjälmar i Finland. En jävla keps som det står “SM-Guldi” på, typ. Wtf, vad är det för billigt sketet jippo 😆
Kjeppkinesen Kan Grönborg vara Sveriges mest underskattade ledare? Finns ju ingen som vunnit så mycket som han har gjort och trots det är det ingen i SHL som vill ha honom, utan han har tvingats harva omkring i finska ligan.
ananas Kjeppkinesen trots det är det ingen i SHL som vill ha honom Är det så? Hade en känsla av att han inte ville hit.
Kjeppkinesen ananas Är det så? Hade en känsla av att han inte ville hit. Han sökte ju både jobbet här 2018 och Luleå nyligen. Avslag! Nu gör han garanterat succé med Tre kronor igen för alla NHL-spelare vill ju spela under honom.
ananas Kjeppkinesen Han sökte ju både jobbet här 2017 2017? Mitt när Tangnes var här och samma år han vann VM-guld?
Kjeppkinesen ananas 2017? Mitt när Tangnes var här och samma år han vann VM-guld? 2019/2020 kanske det var förresten. Det var när hans kontrakt gick ut och vi valde mellan honom och Bert. Nån annan vet den där storyn bättre än jag, så var vänlig fyll i! Jag kommer inte ihåg detaljerna.
ananas Kjeppkinesen verkar mer rimligt. Eller tja, orimligt att han sökte, förvisso, med den succén i landslaget. Ännu mer orimligt att han fick nej.
LaumannBingo ananas Har hört från han som var ansvarig från oss att slutkandidaterna var Bert & Grönborg, man valde Bert…
Jocke Heljanko sa en massa finska ord och klämde in ett linköping. Jag antar att han sade något i stil med “det här är det stort, nästan lika stort som när jag fick chansen i Linköping”
Lejon-Fantasten LaumannBingo Har hört från han som var ansvarig från oss att slutkandidaterna Fyfan, måste vara ett av de mest idiotiska besluten i Clubens historia.
LaumannBingo Lejon-Fantasten Känns det som ett mönster? Vi ska ha något fräscht, vi tar Bert Vi ska ha något fräscht, vi tar Östman Vi ska ha något fräscht, vi tar Musse Skönt att vi går för en stabil, trygg gubbe den här gången där alla vet vad man får