”Hento” klar för Färjestad

Daniel Henriksson, 31, vann SM-guld med Färjestad 2006.

Nu kommer han tillbaka till klubben som en räddande ängel.

Henriksson ska nämligen ersätta skadade Henrik Karlsson på ett korttidskontrakt.

Aftonbladet

• [raderad]

Till kategorin LHC-bekant hör ju Johan Andersson. Ska vi tala om bortgjord eller bortgjord? Bagarn ville från LHC för att få mer istid. Timrå tog över kontraktet, och idag i elitseriepremiären mot MODO återfinns Bagaren i Timrås fjärdekedja. Mer istid? Knappast. Det luktar bortgjord lång väg. Synd. Johan Andersson hade säkert kunnat bli något en vacker dag. Verkar inte som att man vill satsa på Bagaren varken i LHC eller Timrå. Talangen som fastnade i fjärdekedjan? Men å andra sidan känns det ändå bra att Bagaren inte är kvar i LHC. Niklas Persson hette ersättaren, och var en jävligt bra sådan.

9 dagar senare

VIK blir bra i vinter. Nye assisterande tränaren Johan Tornberg var ett stort leende när jag träffade honom i Leksand.

• Visst, tråkigt att det blev en förlust. Men vi har ett härligt lag. Häromdagen blev det till och med en fight på träningen. Inget allvarligt förstås, sånt som hör till. Men ändå något som visar hur redo detta lag är.
    Det är alltså inte bara svenska fotbollslandslaget som slåss med varandra på träningen. Västeråsarna som rök ihop då? Albin Lorentzon och Niklas Lihagen.
    Självklart har Tornberg rätt.
    En fight på träningen är inget att få panik över - utan i de flesta fall enbart ett positivt tecken.

Från Nyströms blogg på expressen.

• [raderad]

Igår hade Johan Bülows Bofors allsvensk premiär. Förlust med 7-3 blev det mot Växjö, men Büscha stod iallafall för en assist.

En annan bekant LHCare - Andreas Axell som avgjorde SM-finalen för J20 i våras har inlett säsongen med MAIF i Division 1 ganska hyffsat. På 3 matcher har han gjort 5 mål.

Jag såg förövrigt att den gamle gnagaren Kristian Gahn numera spelar i Division 1 med Örebro, där även en annan gammal LHC-bekant spelar i Joel Davis, som förövigt höll nollan igår mot Lindlöven när dessa besegrades med 7-0. I Örebro talar man om att Joel Davis har utvecklats mycket och mycket väl kan avancera uppåt i framtiden.

Lite mer info om hur det går för Cappe, Nogge och Pelle Eklund i Tyskland:

Cappe har spelat 4 matcher i DEL,
Matcher: 4 Mål: 0 Ass: 1 Poäng: 1 Utv: 35

Eklund,
Matcher: 5 Mål: 0 Ass: 0 Poäng: 0 Utv: 10

Nogge,
Matcher: 5 Mål: 0 Ass: 0 Poäng: 0 Utv: 18

azid wrote

Lite mer info om hur det går för Cappe, Nogge och Pelle Eklund i Tyskland:

Cappe har spelat 4 matcher i DEL,
Matcher: 4 Mål: 0 Ass: 1 Poäng: 1 Utv: 35

Eklund,
Matcher: 5 Mål: 0 Ass: 0 Poäng: 0 Utv: 10

Nogge,
Matcher: 5 Mål: 0 Ass: 0 Poäng: 0 Utv: 18

Hmm , va ju inte så kul läsning!! Hur går det för deras lag då?

Det är 14 lag i DEL och Straubing Tigers ligger på 11:e plats med 6 poäng. :?

Postar i den här tråden..

"Slagsmål på träningen i Västerås
VIK blir bra i vinter. Nye assisterande tränaren Johan Tornberg var ett stort leende när jag träffade honom i Leksand.

• Visst, tråkigt att det blev en förlust. Men vi har ett härligt lag. Häromdagen blev det till och med en fight på träningen. Inget allvarligt förstås, sånt som hör till. Men ändå något som visar hur redo detta lag är.
    Det är alltså inte bara svenska fotbollslandslaget som slåss med varandra på träningen. Västeråsarna som rök ihop då? Albin Lorentzon och Niklas Lihagen.
    Självklart har Tornberg rätt.
    En fight på träningen är inget att få panik över - utan i de flesta fall enbart ett positivt tecken."

Gammalt!!! Titta fem inlägg upp!!

Ganska hyfsade stats på sudden än så länge.

11 SUNDIN Andreas Jukurit Matcher: 6 Mål: 6 Ass: 1 Poäng: 7

Tänkte på nån som vet var Stefan "Myran" Gustafsson lirar nu, eller om han lagt skridskorna på hyllan?
Gick inte han till AIK efter att ha varit kapten i LHC under nån säsong eller nåt? Kommer inte ihåg eftersom jag inte var så insatt i hockeyn under den tiden 🙂

ClubenSwe wrote

Tänkte på nån som vet var Stefan "Myran" Gustafsson lirar nu, eller om han lagt skridskorna på hyllan?
Gick inte han till AIK efter att ha varit kapten i LHC under nån säsong eller nåt? Kommer inte ihåg eftersom jag inte var så insatt i hockeyn under den tiden 🙂

Enligt eurohockey.net så la han skridskorna på hyllan efter den säsongen när han fick sparken från oss , då han spelade i AIK i kvalserien!!

Heldragna wrote
ClubenSwe wrote

Enligt eurohockey.net så la han skridskorna på hyllan efter den säsongen när han fick sparken från oss , då han spelade i AIK i kvalserien!!

Där ser man han fick alltså sparken av LHC. Vet du av vilken anledning, leverera han inte som förväntat eller vad?

Han blev väl bänkad ett par matcher och surna till o ville hem.

• [raderad]

Lite ny fakta från i afton:

• Joel Davis höll sin andra nolla för säsongen då Örebro slog Enköpng med 3-0. Han leder nu målvaktsligan i Division 1C med en räddningsprocent på 93,10 efter att ha stått 2 matcher.

• Andreas Axell nätade ännu en gång för MAIF när de idag fick stryk med 6-3. Axell är nu uppe i 6 mål på 4 matcher, men MAIF ligger nästsist i tabellen.

3 år senare

Tallinder.

I hockeykväll hyllade Wikegård Tallen som Sveriges BÄSTA back i NHL.
Jag är benägen att hålla med. Landslaget nästa hoppas jag, annars är det tjänstefel!

Inga hinder....

• [raderad]

Michael "Stor-Honken" Homlqvist ser ut att ta plats brevis Michal Handzus och Martin Havlat i Chicago Blackhaws förstaline. Läs Mer