Fredrik Norrena fick känna på hur det känns att bli tradad i NHL...redan innan första matchen(!)

Byttes tillsammans med Fredrik Modin bort till Columbus Blue Jackets i utbyte mot Målvakten Mars Denis.

www.tsn.ca/nhl
(nu ska länken fungra :-) )

061102: Jag tog mig friheten att anpassa trådens rubrik efter dess innehåll. //Admin

Du har ingen bättre referens än den där länken? Den var minst sagt trasig, precis som domänen...

Edit: Glöm det, Columbus egen hemsida hade svaret. Länk.

• [raderad]

Fixat...hade kastat om bokstäverna litegrann.

Tror detta blir aldeles utmärkt för Norrena.
Pascal Leclaire som är tänkt att ta över efter Marc Denis i Columbus är ung och har inte varit "starter" i NHL under en hel säsong...utmärkt för Norrena att visa vad han går för o få chansen i NHL.

Det är säkert bra för Norrena men något överraskad är jag att Tampa byter bort Fredrik Modin.

• [raderad]

Anledningen till att Modin flyttar är till stor del Tampas lönetryck.
Tampa har högt lönetryck och måste frigöra för att ge plats för ev free agent signing och nya Marc Denis lön...

• [raderad]

Tror Norrena kommer få stå en hel del matcher i NHL den kommande säsongen tack vare att han blev tradad till Columbus.

Perfekt för Norrena. Han kommer säkert att få mycket mer speltid i Columbus. Dessutom kan han ju tråka Vyborny och tala om vad han gick miste om när han blåste cluben för några år sedan.

Fasen va konstigt det kommer kännas att se Fredrik i en Columbus-tröja...

7 dagar senare
  • [raderad]

Med tanke på hur förhållandevis lite det skrevs om Norrena efter att Columbus bytte till sig Modin och honom är det ett ganska säkert tips att han inte är tänkt som förstemålvakt. Jag har en gnagande känsla av att han kommer att få samma roll som Micke Sandberg hade bakom Henrik Lundqvist i Frölunda. Hoppas att jag har fel. 🙁

Nu har Columbus även värvat Ty Conklin från Edmonton, vilket gör att konkurrensen bland målvakterna ökar ännu mer. Visserligen fick Conklin bara ett tvåvägskontrakt, men ändå.

The Columbus Dispatch (www.dispatch.com) wrote

As far as the Blue Jackets’ goaltending situation goes, Pascal Leclaire showed potential to be a No. 1 during the second half of last season. Finnish goaltender Fredrik Norrena, acquired in the Marc Denis trade last week, and Conklin will make bids for the top job and/or backup role.

Vi får väl se.

Jag måste säga att jag tror norrena slår sig in som första målvakt.
det är bara en känsla jag har ! 😃

Innan Conklin kom in i leken vad jag övertygad om att Norrena skulle bli förstamålvakt i Columbus, men nu är jag osäker.

Bara att önska lycka till.

3 år senare

Alternativet är Andro Michel så tror nog dom är rätt nöjda.

Har nya monstret dom värvade gått sönder?

knasboll wrote

”Hento” klar för Färjestad

Daniel Henriksson, 31, vann SM-guld med Färjestad 2006.

Nu kommer han tillbaka till klubben som en räddande ängel.

Henriksson ska nämligen ersätta skadade Henrik Karlsson på ett korttidskontrakt.

Aftonbladet

Det var inte kul för FBK!

1986 wrote

Innan Conklin kom in i leken vad jag övertygad om att Norrena skulle bli förstamålvakt i Columbus, men nu är jag osäker.

Bara att önska lycka till.

Conklin??
Har Columbus tradat till sig honom?? aja, honom petar Norrena, inga problem!

Såg att Frazze och Detroit snart förhandlat klart. De ska bara komma överens om längden på kontraktet. Detroit vill ha 4 år, men Frazze bara 2. Vill han ha mer speltid kanske??

LÄNK

• [raderad]

Tänker flytta ett lag till Manitoba och återskapa "WINNIPEG JETS" så fort NHL 2007 anländer.

Behöver dock hjälpt....vilket lag ska flyttas?
( Läs: vilken stad förtjänar minst ett NHL lag idag )

• NY Islanders
  • Columbus Blue Jackets
  • Atlanta Thrahers
  • Nashville Predators

eller..?

Tyck till!

Nashville. Finns absolut inget hockeyintresse där. Var där i början av förra säsongen när Nashville hade vunnit 7 eller 8 matcher i rad. De mötte Chicago som är en av deras rivaler och det var inte ens halvfullt.

Iron Mike wrote

Tänker flytta ett lag till Manitoba och återskapa "WINNIPEG JETS" så fort NHL 2007 anländer.

• NY Islanders
  • Columbus Blue Jackets
  • Atlanta Thrahers
  • Nashville Predators

eller..?

Tyck till!

Spel är väl rätt så off topic???

• NY Islanders
  • Columbus Blue Jackets
  • Atlanta Thrahers
  • Nashville Predators

eller..?

Tyck till!

Helt klart Nashville[/code]

• [raderad]

Möjligtvis lite "off topic" men jag startade tråden och använde den till lite NHL relaterade frågor....denna gång vilket lag som minst förtjänade NHL organisation,

Tack för svaren, kul att höra andras åsikter "ibland" :-))