Satashi' wroteJocke_L wrotePersonligen tar jag Forsling över Salmela alla dagar i veckan.
Vad grundar sig åsikten i? Visst att Salmela inte briljerat ännu, men laget har inte heller presterat samt så får man se förutsättningarna han spelar efter (otränad(?), inte spelat i vårt system innan, få matcher osv). Tror definitivt att han kommer att växa och börja producera mer än vad Gustaf kan ha gjort. Det Gustaf har är väl LHC-anknytning, dock har väl Salmela hintat om att han kanske vill "settle down" i sin karriär nu? 🙂
Vi kan väl börja med att en av dem idag spelar i NHL, den andra i SHL. 🙂
Jag ser Forsling som god för 30 pinnar i SHL.
Forsling besitter den typ av intelligens som vi saknar i egen zon. Han kan "lura på sig" checkande motståndare och sedan spela bort dom.
Uppspelen. Forsling är en "quarterback" som vi saknar.
Forsling behöver inte "vänja sig", läsa instruktionsbok, leta efter favvo-cafe eller fråga var toan finns. Han är redan tjenis med allt.
Han har visat att så fort han ställs inför nya utmaningar växer han enormt. Killen tar elefantkliv om det behövs. Skallen finns där.
Bang for the buck. Salmela är SVINDYR.
Att påstå att Forsling "bara" har LHC-anknytning är väl detsamma som att inte ha sett Forsling spela.
Salmela hade inte spelat match på cirka en månad. Jag förutsätter att han kom hit tränad och redo. Det ska inte ta honom någon tid alls att komma in i det. Vi betalar honom guld för det.