statistisk_urladdning Har ärligt talat inte lust att fortsätta denna diskussion, att jag skulle undanhålla information för att vinna nätargument är inte direkt fallet heller.
Köper det. Det var lite anklagande ton. Men när man skriver att “Vrana har gjort si och så många mål i lika styrka” kan man lika gärna skriva “Vrana har gjort alla sina 11 mål i lika styrka”. Att han inte har gjort något mål i PP är ändå anmärkningsvärd information att lämna utanför diskussionen tycker jag, framförallt när man argumenterar för att han hade kunnat konkurrera om skytteligavinsten om han fått skjuta direktskott i PP.
Jag tycker att jag har ett tillräckligt starkt case och tillräckligt starka argument angående Vrana som inte kan viftas bort med hans hyfsade statistik i lika styrka. Han har inte motsvarat förväntningarna, långt ifrån.
Dock har han utan tvekan tagit stora steg från säsongsstarten, och jag är också övertygad om att han kommer vara betydligt bättre nästa säsong, om han nu väljer att stanna kontraktet ut. Så som jag har förstått det är det inte helt givet. Men där får jag helt enkelt lita på de som känner honom – att hans stora LHC-hjärta vill hjälpa oss ur bottenträsket en säsong till.