Jirpo Kallzon Samma här. Allt är skit men man kommer stå på betongen även när vi spelar mot Finspång. Sjuk i huvudet är man Exakt. Jag är sjuk! Har fått Cluben!
Säg förlåt! [raderad] att sitta och kolla på lhc matcher i soffan (bor ej i linköping) heter bland mina kompisar att sätta sig “samarin soffan” bland vänner då man alltid når illa i magen när man ser skiten. Välkommen till din nya värld.
Jirpo NorthLondonForever Nu sa han ju bara ”jag vill bli bättre”. Han specificerade inte i vilken sport. Killen gillade ju golf, så vitt vi vet kan det lika gärna vara scratch innan midsommar han går för. Aaaa, såklart. Att jag inte tänkte på det😅 Verkar ju annars vara en kanonkille som är rätt smart , o så , o dä. Men det snackades om 150 papp i månaden för den här kalibern av spelare. Fuuuunnderar seriöst på att lära mig spela hockey🤔
Dan Blir inte arg längre men något som gör mig måttligt irriterad är att vi i två matcher nu ändå haft rätt mycket puckkontroll och i stort spelat okej hockey (fast på utsidan) Helt otroligt vad svårt vi har att ta oss in på mål och skapa riktigt farliga chanser. Antingen slår vi en pass för mycket och chabblar bort pucken eller så skjuter vi i helt ofarliga lägen. Nä den enda chansen vi har för att klara oss undan kval är att lagen bakom spelar sämre. Står vi i ett kval mot Leksand ryker vi, likaså Örebro.. enda räddningsplankan är om möjligt HV 🙄
Hurble Om man ska försöka vara lite nyanserad är det i sig inte en så dålig bortamatch egentligen. Vi spelar jämnt mot ett Växjö som är riktigt effektiva och tar tillvara på våra fruktansvärda missar. Trubbigt som vanligt i 5v5 och sisådär målvaktsspel från Igna, men ärligt talat så tycker jag inte Växjö spelar så mycket bättre. Det som svider är ju hur äckligt feltimeat en sådan här formsvacka är. 5 torsk på rad i slutskedet på säsongen när man egentligen bör jaga en play-in plats. Istället blir man indragen i bottenstriden återigen. Det är rent ut sagt för jävligt att vi ska behöva genomlida detta IGEN. Det hade räckt med två vinster av dessa fem matcher och vi skulle vara hur lugna som helst nedåt och se fram emot nästa match för att knipa sista play-in platsen. Men LHC skiter på sig i vanlig ordning.
LaumannBingo Jag ställer mig frågande till varför en iskall Ljungh går före Shore när vi jagar kvittering
Ndur LaumannBingo Jag ställer mig frågande till varför en iskall Ljungh går före Shore när vi jagar kvittering Ljungh har spelat 20+ minuter per match i flera säsonger trots att han varit iskall. Varför skulle det ändras nu?
Kinde Alltså på riktigt, jag längtar till 14 mars, låt säsongjäveln vara över då! Orkar inte mer,. Ser framemot sommartid, våren, grill, öl, bada, osv, fy fan för denna säsong
Sillen Limpan_HurrGurr tyckte de kändes märkligt att Ante lämnade för Tappara, men ja de är ju förståeligt om de va så att man inte ens erbjöd honom o va kvar… Ante erbjöd sig vara kvar i vilken roll som helst i coachstaben, behövde inte vara HC. Men det tyckte inte våra sportchefer, de tyckte det verkade vara bättre byta ut samtliga i båset mot folk som hade noll erfarenhet av de roller de fick.