Äh fan måste skriva av mig. Ska, trots att jag inte är helt nykter (mer om detta senare), försöka mig på en nykter analys. Med reservation för att jag inte sett några repriser alls typ.
Har svårt att slå på stora trumman om avgångar, misär hit och dit efter en sån här match. Jämn förstaperiod och en klantig utvisning av Bernhardt som vi ändå nästan klarar av. Psykologiskt tungt 1-0. Sen kliver vi ut i andra och är mycket bättre än Malmö. 2-0 kommer från ingenstans och går mellan benen på backmyren. Svårt att klandra igna för den. 3-0 däremot ska han ha.
Men fram dit tycker jag att vi är det bättre laget. Spela om exakt samma match och det kan lika gärna stå 3-0 till oss. Vad som händer efter känns egentligen lite skit samma. Försvarsspelet på 4-0? Uruselt så klart. Vranas agerande? Givetvis inte bra, men inte matchavgörande över huvud taget. Hoppas nu att han ber om ursäkt till laget men inte att han ångrar sig för den tvåan han åker på är bortom horribel och det behövde Lax-Ola få höra. 5-0 är också svagt av Målis-Myren men återigen, skit samma. Tredje perioden helt meningslös att ens analysera. Matchen förlorades vid 3-0 när det lika gärna kunde ha stått 0-3. Bryt ihop och kom igen bara. Shit happens.
För att återkoppla till inledningen - Malmö Arena är värt ett besök som bortasupporter. Ta chansen nästa gång! I princip gratis inträde, kanonplatser i arenan och en stor bar som nu dessutom uppat sitt game en nivå och serverade långburk för 80-90 spänn. Finns inga ursäkter att inte ge det ett besök och fylla bortastå som idag var väldigt tomt trots lördag och semestertider och en välfylld arena i övrigt. Kom ner nästa gång och ta en bärs med alfie 🙂