alfie Dock, och här får någon gärna rätta och motargumentera, känns det som att allt har studsat vår väg i de här matcherna och att Myren=Högga anno 23/24, dvs Jonte sminkar grisen just nu? Baserat på statistiken alltså
Delvis håller jag med. Vi hade absolut kunnat förlora de flesta av dessa segermatcher. Vi har långa perioder - för långa! - i flera matcher där vi bara slår ifrån oss och inte gör någonting konstruktivt med pucken, och stundtals är det alldeles för enkelt att ta sig in framför kassen för instick.
Med det sagt så är vi betydligt bättre än åtminstone förra säsongen i försvarsspelet, och Myren har ju inte behövt stå på huvudet och göra sjuka TV-räddningar. Han har varit bra och samspelt med försvaret, och det har räckt.
Sen har vi blivit mer konstruktiva med pucken i takt med att segrarna har kommit. Självförtroende är uppenbarligen viktigt, vem kunde anat det?
Det viktigaste i dessa matcher tycker jag ändå är arbetsinsatsen. Känslan är att alla tar ett extra skär eller ställer sig i skottlinjen på ett annat sätt nu än för några veckor sedan.
Så ja, vi har haft lite medstuds tycker jag, men delvis förtjänat den genom enkelt och uppoffrande spel.