Floppar:
Hägglund - Jag får inga bra vibbar av honom. Han känns inte alls som en ledare utan intrycket man fått är att han är lite trög och osäker. Hoppas innerligt att jag bli motbevisad.
Karlström - Spelar han center kommer han sänka sin kedja. Han har varken spelsinne eller passningsspelet för att driva en kedja i SHL. Det var många gånger jag svor förra säsongen för att han missade enkla passningar eller tog konstiga beslut.
Vrana - Han kommer antagligen starta på en bättre plats kommande säsong, men att han skulle kunna ersätta Kovacs eller göra 45 poäng ser jag som otänkbart. Lägstanivån är för låg.
Bubblare: Söderlund - För liten, för vek och tveksam karaktär. Kommer få det svårt att konkurrera ut Krantz, Hofbauer, Södergran och Degerstedt.
Flippar:
Högga - Jag tror att han kommer att vara så bra som många hoppas, men bättre än de flesta faktiskt förväntar sig. Jag tror också att Igges flåsande i nacken kommer att göra Högga gott. Det ska bli spännande att se hur Högga hanterar att ha en så pass skicklig andramålvakt bakom sig, det är en ny situation för honom i Cluben. Jag vill tillägga att vi har det bästa målvaktsparet i ligan, och många experter underskattar hur bra den faktiskt är.
Fanten - Top3 det bästa nyförvärvet i ligan. Hans påverkan både på isen men framförallt i omklädningsrummet är ovärderlig. Får han vara skadefri nu när han har läkt kroppen och enligt uppgifter ska vara i toppform kommer han i slutet av säsongen nomineras till bästa backen i ligan. Vi har höga förväntningar på Kaptenen, vilket per definition gör det svårt att kalla honom en flipp. Trots det tror jag att han kommer att vara ännu bättre än vad vi förväntar oss.
Hofbauer - En av de mest underskattade spelarna vi har haft i Cluben. Han är snabbare än McDavid och skjuter sämre än Törnmiss, men sättet han kan driva med pucken och hans forecheck är som gjort för Antes spelsystem, där vi kommer att pressa hårt och ligga högt. Med en kompetent center kommer även hans spel i egen zon att se bättre ut. Han är nämligen stark i sarghörnen, ettrig som en jävla iller och snabb på att komma upp i skottlinjen på backarna. Han fick även en del speltid i BP förra säsongen och gjorde det riktigt bra, just för att han är så snabb och orädd. Nae boys, Hoffa kommer att bli en attraktion i vinter. Riktigt kul!
Bubblare: Ehn - Oket från axlarna är borta när Kaptenen gör sitt intåg. Ehn kommer att komma tillbaka i storform och prestera på en hög nivå under hela säsongen.