exile82 Flipp:
Vrana - Jag tror att han kommer att bidra med mycket poäng, men även skapa utrymme för kedjekamrater (motståndarbackarna behöver ligga nära honom).
Bernhardt - Jag tror att det blir en stabil insats, om än kanske inte så mycket poäng?
Kovac - Dumt att sätta honom som flipp, tyckte att han höll en bra nivå även förra året. Men han verkar obrydd i det mesta och lär nog bara trumma på och göra hans grej.
Flopp:
Martin - Gillade hur han kom in och bara körde i vintras, tror dock att verkligheten kommer i fatt “andra” året i SHL.
Södergran - Kommer åka mycket skridskor, väldigt lite kommer att hända framåt.
Nybeck - Njae, får kanske inte den rollen han hade behövt (?) för att utvecklas. Kommer nog få sparsamt med speltid och lär nog inte skapa speciellt mycket.
Oliver Johansson - Konstig värvning från start, lär inte få plats i truppen och lär bli utlånad.
För tidigt för att utvärdera, men jag ger mig fel på Vrana och Bernhardt. Inte ens nära.
Men att Kovac skulle betyda så här mycket för laget i år underskattade även jag, trots att jag har honom som Flipp.
I övrigt, Martin är största enskilda orsaken till att vi tappar in mål just nu. Södergran har varit bra, jag erkänner det. Men beskrivningen “Kommer åka mycket skridskor, väldigt lite kommer att hända framåt.” stämmer fortfarande ganska bra.
Nybeck försöker och försöker och fick hänga en balja (i öppet mål efter grymt spel av Bakke).
Oliver, ja jag gillar verkligen Oliver. Men ont om speltid gör vad det gör.