Visst att Borgström inte var tillgänglig, men att gå från ett av seriens mest effektiva PP under hela serien till att bli klippt odugliga när det väl gäller. Tufft!

Sen behöver man nog få tillbaka Dichow illa kvickt, har ju ändå varit stabil i slutet av serien och Alnefelt känna ju bara fladdrig. Maken till tavlor han verkar rada upp denna säsong och första målet idag är ju helt jävla obegripligt hur man kan släppa på denna nivå, inte ens Lundström släppt sådana där rejäla tavlor.

Matte Kjeppkinesen fixa hit din kusin till nästa säsong!

Kineser brukar ju vara billiga i drift, men jag anar att den där kinesen är dyrast i Norra Europa när den här säsongen summeras. Han är för bra för SHL. Schweiz igen?

Bara en öppen fråga. Om vi hade stått i kval mot Modo, tror ni det hade varit lika många i deras forum som hade skrivit att de hoppas att vi vinner? Det tror inte jag.

Kjeppkinesen Jag är något inne på det spåret med. Tror att han är förlorad för HV oavsett om de håller sig kvar eller inte. Känns väl spontant som att han t.o.m kan få chansen på andra sidan pölen.

stahl Ok, förstår. Då är det illa.

Kjeppkinesen

Verkar ju trivas i SHL, hade det ju lite tuffare sista två säsongerna i Schweiz. Åker dom så hade det ju kittlat att försöka locka hit honom och sätta honom i samma kedja som Elie.

Matematikern Karlin förbannad på sitt usla lag och pratar vad som inte var bra. Blomman firar med pizza i direktsändning och ler som de som sitter på Beckomberga och babblar bara.

Mitt TV4 måste ha havererat för på min TV så förlorade HV tydligt. Även om det är rätt av Karlin att vara besviken för Modo var usla och nervösa, men HV säkrade upp förlusten genom att hitta en nivå strax under till slut.

stahl jag hade som håve-supporter uppfattat karlns nonchalanta attityd som provocerande. Bryr han sig inte?

Matematikern Stort +1! Han har knaprat nåt tungt ångestdämpande eller kanske rent av amfetamin. Sådär ser man inte ut, beter sig eller rör sig naturligt, särskilt inte efter en förlust i ett kval. Otroligt onaturligt ätande av pizzan också. Tycker synd om stackarn. Först ska han spela ut HV ur SHL (=karriär som elitcoach över) och sen ska han in på rehab hela sommaren 😢

• Redigerad

Jordfräs Han har insett att det är hopplöst, har 3 år kvar på kontraktet ingen längre vill vara med i, och antingen är provokationen medveten (kan jag få sparken nu i alla fall?) eller så har han bara tappat det mentalt. Asså situationen är kafkaisk så jag förstår att det kan dra åt det hållet i HVs egen variant av Psycho Circus - Welcome to the show.

Men det är hög kontinuitet i denna cirkus. Ledord och värdegrund är viktigt.

Matematikern Tyckte Blomqvist såg tjackad ut medans han munchade i sig sin pizza. Vettifan om den karln är riktigt 100.

Kan man se detta klipp någonstans?

Rob jo, var ungefär sådana tavlor Lundström släppte. Precis sådana faktiskt. Lösa höstlöv från blå utan skymning som letade sig in.