Hotspurs Har du sett vilka som står och väntar in er? Min förhoppning är att HV hela säsongen medvetet har presterat som skit på alla positioner för att ha fördel av underskattning i första play out-matchen.

Mer realistiskt så är oddsen för att HV vinner platsen i HA om de spelar mot LHC nog så här

HV 1,05 gånger pengarna

LHC 103 gånger pengarna

Om HV knäcker Modo imorgon (osannolikt) så jämnas oddsen ut lite - å andra sidan minskar då också risken att LHC kvalar.

stahl Imorgon håller jag på Hv mot Modo. Nja tänker att vi inte varit i en kval serie på typ 25 år varför vi kommer darra där…..man mår skit just nu.

stahl Mer realistiskt så är oddsen för att HV vinner platsen i HA om de spelar mot LHC nog så här

HV 1,05 gånger pengarna

LHC 103 gånger pengarna

Så stor skillnad är det ju verkligen inte mellan våra lag. Tvärtom finns det en hel del likheter… Dyra trupper, svagt målvaktsspel, uselt grundspel i lika styrka, mentalt sköra spelare.

Skulle inte bli förvånad om det dröjer till och med omgång 52 är färdigspelad innan vi vet om det blir Modo eller LHC som ställs mot HV.

Senaste nytt i LHC läget!

Elie tränade inte idag utan vilade från träningen. Men blir med spel imorgon säger Emmoth sjukgymnasten. En del förändringar Ehn tillbaka till Ljungh och Kovacs. Det tycker jag det är bra. Backparen en del annat också. Hultström med Norén samt Rissanen med Kreu. Genborg med Russel och Bouma. Skönt få bort Russel från Ljungh. Tycker det har inte varit bra alls där.

Så Noren och Kreu går före Myrenberg, känns ju sådär.

PuckOut Visst är det märkligt!

Tycker att #8 varit en massiv besvikelse sedan han kom tillbaka från skadan. Att han skulle behöva tid att komma igång tog jag för givet men han borde vara på en högre nivå nu. Ser inte heller att han är självklart före någon annan i dagsläget, speciellt om man ska väga in dagsform. Tråkigt för oss, vi hade verkligen behövt Myrenberg i fjolårsform nu.

Lukkinen Tycker att #8 varit en massiv besvikelse sedan han kom tillbaka från skadan. Att han skulle behöva tid att komma igång tog jag för givet men han borde vara på en högre nivå nu.

Påminner tyvärr väldigt mycket om Hävelid.. En långdragen ryggskada som sabbar en hel säsong och där dom inte hittar tillbaka till sitt tidigare spel.

Metallica Påminner tyvärr väldigt mycket om Hävelid.. En långdragen ryggskada som sabbar en hel säsong och där dom inte hittar tillbaka till sitt tidigare spel.

Ante gillar inte Myrens arroganta inställning, samma inställning som Östman älskade med Jonathan.

Sköna kontraster.

När ska styrelsen avgå btw?

Visst var #8 bra förra säsongen men jag tycker ändå att en del har haft någon övertro på honom. Svårt att vara etablerad top 4 på SHL-nivå med endast en hel säsong i bagaget

P22 Ehn tillbaka till Ljungh och Kovacs

Äntligen!!!

• Redigerad

Tänk om man en vacker dag kunde få se LHC spela på samma konsekventa sätt som Skellefteå. Att man konstant sätter högsta fart mot pucken och att man alltid arbetar hårt tillsammans för att vinna alla kamper. Att man inte avvaktar och glider. Där man har ett genomtänkt system för att spela sig loss när man vunnit puck och ta sig framåt i banan. Där hela laget är delaktigt hela tiden.

Det vore en dröm. Önskar att jag får se det under min livstid.

krycka Har ju funkat många år tidigare när det konstant var kvart, semi eller finaler varje år så någon gång bör det kunna hända igen frågan är bara när 🤔

P22 Tycker fortsatt det är bra jävla märkligt att man inte spelar Hultström och Kreu, en av få provade backpar som funkat riktigt bra.

Malmö har fem raka torsk. Vad gör man då? Fokuserar på försvarsspelet. Parkerar bussen. Cluben är som vanligt alldeles för sköna och ska passa pucken i mål eller skjuta målvakten i magen 34 gånger. Malmö vinner 0-2. Hoppas jag har fel!!!

K-man när du säger det så gör det faktiskt det. Rissanen och Hultström ihop har varit helt jävla bedrövligt från första början. Märkligt att tränarna bet ihop så pass länge att köra med dom.

Hotspurs Jag vet inte. Skellefteå kom med en ny typ av intensiv hockey och tyvärr är LHC ett av lagen som fortfarande inte riktigt hängt med. Jag vill påstå att det spelades en annan typ av hockey åren när LHC var på topp men LHC försöker fortfarande spela samma spel och värvar samma typ av spelare… Jag vill se hög fart och hård attack över hela banan kombinerat med spelskicklighet.

Oavsett så måste man bara vinna denna match. Det får se ut hur som helst.

Kände mig övertygad om förlust mot SAIK, men tror den här matchen kan passa oss bättre. Malmö bör känna sig pressade nu, då en ny nollpoängare mycket väl kan dra in dem i kvalstriden, samtidigt som de haft ännu svårare med målskyttet än oss det senaste.

Målvakts-Myren har fått sitta på bänken och känslan är att han brukar komma tillbaka taggad då (även om han givetvis kommer släppa en billig puck i första perioden). Hoppas han får vakta kassen!

Tror och hoppas att vi får se ett lag som kommer ut taggat och sen faktiskt håller uppe åtminstone ett visst mått av energi matchen igenom. Malmö lär inte kunna köra sönder oss på samma sätt som Skellefteå.

Kedjeändringarna känns lovande, framförallt så klart att man sätter ihop Ehn-Ljungh-Kovacs igen, men tror också Genborg-Russell-Bouma har potential att SET THE FUCKING TONE. Troligtvis fortsätter man då köra Elie-Shore-Rattie, även om de två sistnämnda inte direkt förtjänar så mycket istid. Alternativet hade varit typ Elie-Ekmark-Törna, men det kanske inte hade varit så dumt då den här matchen lär vinnas av laget med bäst inställning.

Aja, 3-1 på tavlan efter 60 minuter, ska vi säga så? 🎉

krycka Visst men det var iallafall ett jäkla drag på spelet då, annan hockey kanske men ändå tempo o lirare finns det fortfarande utrymme för.