Missade som tur var matchen idag men hann kika lite på slutet och noterar Rattie ta två avslut från ickelägen och ett avslut från bra läge men mitt i magen. Fy fan vad tungt det är att hålla på Cluben nu. Det som KAN rädda oss den här säsongen är att ett par-tre andra lag har det precis lika tungt.

Minst sämst av de tre absolut sämsta. Det hoppas vi på! Heja heja!

Var ju ett bra val att prioritera ölmässan över den här skiten.

Avgå alla!!!!

Dags att rensa ur skiten. CJS jag tittar på dig j*vla tomte.

Som tur är har vi övriga bottenlags resultat med oss för tredje omgången i rad. Får se nu hur det går för HV ikväll men fy fan. Lägg ner hela jävla skiten känner jag spontant. Ingen vill trots fullsatt arena. Bortskämda jävla sopor är vad dom är (med vissa undantag). SKÄMS FITTOR

Nu håller vi tummarna för att Ljungh klarar sig förhållandevis bra. Cederqvist kommer naturligtvis bli avstängd och det med noll betydelse för oss, kan lika gärna kvitta när man blunda för den under matchen.

Går inte spela Rattie när det jagas om han ska ge bort puck efter puck.

Ganska meh-insats. Hjälper inte mycket när vi match efter match får ganska beiga målvaktsinsatser.

Skrattretande uselt att det här är spetsspelarna som kommande säsong ska hängas på, i bästa fall. PJ:s totala låsning på långsiktighet står oss dyrt.

Ljungh skadad på det, horribelt att vi inte får en femma med oss. Trevlig kväll som väntar..

Fyfan hur ser det ut för Little? vi måste få in någon som kan träffa målet och inte utanför/rakt i magen varje skott…

Håller vi oss kvar finns det ens nåt som talar för att nästa säsong blir något annat än samma skit ett år till?

Tistismet

Tänkte precis på det. Våra gubbar blir ett år äldre. Så känns inte så positivt.

Metallica Hönsgård i egen zon, Werner eller Myrenberg släpper några enkla, Rattie och Törna turas om att skjuta i magen på Frölundas målvakt.

Ganska bra gissning ändå.

Nä, det blir nog inte så många fler vinster. Allt handlar om ifall Modo kan vara lika dåliga eller om dom vaknar till liv framöver.

Lurarivassen vi har dock Shore och Rattie och Rissanen kvar & dom blir också ett år äldre

Rattie ser ut som han gjorde första säsongen här. Tar dåliga avslut, från dålig vinkel, i magen, tar tid på sig och dödar anfall.

Han kan inte spela såhär!

Varje anfall dödar Han just nu!

Tistismet Nae, tyvärr inte. Detta var året vi hade behövt bygga vidare på förra säsongen resultatmässigt. Garanterat sista säsongen med externa finansiärer som kanske hade kunnat fortsätta om vi byggt vidare något bra. Tilltänka kontinuiteten med Östman bortblåst.

Frågan är inte om utan när vi åker ur SHL.

Det är ju trist att man ska känna så men håller med om att det är mest en fråga om när.

Även om vi blir av med ett par kontrakt som löper ut, det är ju inte som att track record är stellar senaste åren. Eller snarare det är inget fel på spelarna i sig, bara att så fort de sätter foten på isen i cluben dräkt så blir allt skit.

Byt ut alla som går att bytas ut till nästa säsong, process my ass…

Återigen missas alltså en solklar femma. Att bli av med Ljung med vår minst sagt mediokra centeruppställning är TUNGT. Dags att stoppa in nytt blod på centerplatserna. Shore, Ehn, Ekmark och Johnson tycker jag ska ha de positionerna. Törna är verkligen inte bra som center.

Werner & Werners insats känns tämligen medioker och Mad Max är lika stor risk i egen zon som jag befarade. Märklig värvning att plocka in poängback när det är stabilitet och trygghet som saknas i backlinjen.

Nåväl allt som allt tycker jag ändå vi var värda poäng idag. Spelarna slet och lägen saknades inte.

Hugg inte på de randiga, vi ska vara snälla & inte kritisera!!!!!! Mediokert som vanligt

Att vi lyckas få in två puckar och att dessa görs av Elie och Ekmark (en helt ok spelare från allsvenskan), det måste vara signifikant för hela säsongen. Spelare som Shore, Kovacs, Rattie, Russel osv kliver inte fram. Det är ett så enormt misslyckande, och vad det beror på måste utvärderas grundligt.

Men nu hoppas vi på att Örebro och HV torskar och är ännu sämre än vad vi är. Det känns som sista halmstrået…

Trodde Ante ställde höga krav på alla spelare oavsett var i hierarkin man befinner sig.

Ändå så fortsätter man lira ex Kovacs, Rattie och Myrenberg även fast deras prestationer inte är tillräckliga.

Lassa mer tid på Elie, Bouma, Genborg, Ehn osv.