Stople in Hoppas du har rätt. Även om en play out mellan LHC och HV i sig skulle vara en eventserie utan dess like (som SM-finalen för många år sedan), vill jag inte att någon av dem åker ur. Örebro kan mitt HV med i alla fall en mikroskopisk chans övervinna och skicka Karlkvist för andra säsongen i rad.

Förlust mot Malmö ikväll (0-8 repris?) så är biffen klar i alla fall för minst 4 matchers bonusångest för mitt gäng.

Bowmore Det kommer ju att behövas någon gång, men jag fokuserar hellre på vårt lag. Vi behöver vinna, och vi behöver den närmsta månaden vinna mer än vad våra bottenkonkurrenter gör. Det första kan vi påverka, inte det andra

MrNebbiolo Att folk hänger Hulta och Myren som nog varit våra två bästa spelare den här säsongen när de gör en dålig match är för dåligt.

Ser inte problemet här. Tycker själv att Hulta varit vår bästa spelare den här säsongen men det ändrar inte på faktumet att han förmodligen var den enskilt största anledningen till förlust senast mot Luleå. Myren tycker jag dock inte har någon större skuld i förlusten. Räcker att titta på skottkartan för att förstå varför.

Lukkinen

Ja vi får se olika på det där. För mig är det Rissanen och Norén som gör två ENORMA misstag och Rissanen är totalt värdelös matchen igenom. Sen att Hulta spelade med honom och var på isen när Norén gör sin ENORMA miss blir lite missvisande att lasta honom för? Rissanen är i min bok ett horribelt nyförvärv, han tjänar stora pengar men spelar till och från som en junior.

Sen absolut utvisningen som de gör 4-2 på är inte bra men i min bok var Rissanen och norens missar horribla och de två målen är helt på deras konton.

Sen gällande Myren håller jag med om det du säger för kollar man avsluten är vårt försvarsspel ett skämt i matchen. Det jag läste var att folk nu tyckte Werner skulle stå merparten osv osv. Det jag ansåg synnerligen märkligt.

Givetvis ska kritik kunna delas ut men här ansåg jag det var andra spelare som är sämre.

exile82 Det kommer ju att behövas någon gång, men jag fokuserar hellre på vårt lag.

Så är det ju förstås och det borde gå vägen om vi vinner mera än vi förlorar resten av serien men med tanke på att Modo och Örebro möter Frölunda respektive SAIK borta så känns som att det är just dom matcherna dom “borde” förlora.

Vi befinner oss i en djup grop, Vi hittar alltid nya sätt att förlora..

MrNebbiolo

” För mig är det Rissanen och Norén som gör två ENORMA misstag och Rissanen är totalt värdelös matchen igenom ”

Jag förstår inte heller, att Rissanen inte fick mer kritik i matchen mot Luleå. Luleå verkar nästa scoutat hur svårt han får om dom checkar hårt just på honom. Stor skillnad i Fantens kedja. Dom hamnar inte i trångmål och då ser det enkelt ut.

Hoppas Martin får samma om inte mer istid ikväll. Tyckte han såg riktigt vass ut vid Fanten. Han fick väl även lite tid i PP?

Yes han fick lite speltid i PP , såg lovande ut! Får hoppas på mer ikväll.

Har 1 biljett tills ikväll.

G rad 10.

Kostar en öl eller två.

Helvete….Lawner kommer att få speltid idag….

Hmm.. varför ställer man inte Werner

Succén från Löjleåmattchen med Rissanen - Hultström får förnyat förtroende.

Örebro som spelar borta mot SAIK ikväll ska klara sig utan Karlkvist, Leino, Berglund och Backström. Nu har man ju chansen att minska avståndet till det där skitlaget.

Som upplagt för att alla i LHC bajsar på sig istället!

Metallica Som upplagt för att alla i LHC bajsar på sig istället!

Vore föga chockerande.

Metallica Man blir ännu mer skitnödig när man får den infon. Som sagt sånna här matcher vinner vi ALDRIG när vi chansen till något bra. Nu har jag jinxat bra