• Redigerad

Saknade spelare:
Adam Hofbauer - ?

Fem senaste:
Luleå - Linköping 5-2
Rögle - Linköping 2-1
Linköping - Örebro 2-1
Linköping - Luleå 2-3
Leksand - Linköping 4-3 SO

Lagstatistik:
GFA - 2.64
GAA - 2.95
PP - 28.72% PK - 72.12%

Interna poängligan:
Linus Hultström - 36P (8+28)
Robin Kovács - 33P (13+20)
Markus Ljungh - 32P (10+22)
Ty Rattie - 31P (13+18)
Remi Elie - 22P (13+9)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 22 matcher, 90.69% och 2.64 GAA
Adam Werner - 1 match, 88.89% och 3.11 GAA

Saknade spelare:
Patrik Norén - skadad
Marek Hrivík - skadad

Fem senaste:
Leksand - Färjestad 6-3
HV71 - Leksand 1-3
Leksand - HV71 3-2
Skellefteå - Leksand 4-2

Lagstatistik:
GFA - 2.37
GAA - 2.80
PP - 18.75% PK - 75.00%

Interna poängligan:
Justin Kloos - 25P (14+11)
Lucas Elvenes - 24P (3+21)
Max Véronneau - 23P (9+14)
Marcus Karlberg - 22P (12+10)
Kalle Östman - 20P (8+12)

Interna målvaktsligan:
Marcus Gidlöf - 11 matcher, 91.22% och 2.05 GAA
Jakob Hellsten - 19 matcher, 90.43% och 2.43 GAA
Mantas Armalis - 12 matcher, 87.71% och 3.19 GAA

Tidigare möten:
Linköping - Leksand 4-2
Leksand - Linköping 3-1

Kom igen Cluben!

Den här matchen måste vi ta, vi bör behålla alla tre poängen för att gå förbi Modo.

Nils Den här matchen måste vi ta, vi bör behålla alla tre poängen för att gå förbi Modo.

Vi kan ju inte behålla något som vi inte har. Och vi måste ta tre poäng för att gå om Modo samtidigt som de tar 0 p.

• Nils svarade på detta.

Hockeytröjan Och vi måste ta tre poäng för att gå om Modo samtidigt som de tar 0 p.

Ja precis så vill jag det ska gå 😄

Vad tror ni, kan vi ta in AI rösten till laget den här matchen?

Den verkade ju jävligt taggad & redo för avslutningen iallafall till skillnad från spelarna

Kan vi ställa in oss på kval mot HV ? Hoppas verkligen vi slipper det. Ingen jävla tombola mot Leksand nu så börjar vi att plocka poäng i match efter match. Vi måste upp mot 70 poäng om vi ska klara det här. Finns det ingen peppare i organisationen ? Jo vi har Sebbe K innnanför dörrarna. Ta in han i båset och låt han go bananas där för Jacobs och Arla fyller ingen som helst funktion just nu. De kan plocka puckar och skotta snö som Robertssons Ass. fick göra när han var tränare. Mumier som inget säger eller bara mumlar med behövs inte under matcherna.

Finns ingenting som talar för att vi ska vara i närheten av att ta poäng den här matchen. Tittar man på vilka spelare vi har och var i säsongen vi befinner oss så skulle det vara en solklar trepoängare. Men truppen är dysfunktionell och paralyserad. Kan inte begripa hur vi har hamnat här, men det är sanningen. Brukar inför varje match vara lite hoppfull. Lite naiv. Men nu kan bara ett mirakel ändra på lagets sätt att vara och agera.

Så hoppas givetvis på ett mirakel🇫🇷🫣🙇‍♂️

Jirpo här tar vi 3 pinnar, bortser man från period 3 i Luleå så gör vi en bra bortamatch. Mot Leksand tror jag att vi får utdelning

East Hoppas vi har förmågan att göra tre bra perioder, annars kommer vi aldrig vinna.

Jirpo Så hoppas givetvis på ett mirakel.

Jag håller med dig, nu är det en tid för en bragd som ger 3 poäng.

Det här är nog en sån där match som jag känner att jag inte har ett tillräckligt kraftigt hjärta för att kolla på. Men kommer man kunna hålla sig ifrån det?

Det vankas tifo! Tyvärr min första hemmamatch jag ser hemifrån idag då några polare kommer över för pizza och bärs.

Nils Jag håller med dig, nu är det en tid för en bragd som ger 3 poäng.

Man vet att vi är illa ute när det räknas som en bragd att slå ett annat bottenlag på hemmaplan.

Det är en sådan säsong helt enkelt…

Man kan inbilla sig vad man vill. Fortsätta att ljuga för sig själv. Vi är dock framme nu.

Det är ikväll det avgörs, blir det inte tre poäng idag är kvalet klart. Då är det bättre att vaska matcher för att förbereda sig för kvalet på adekvat sätt.

Dock ska man inte misströsta än. Spelar laget som i tisdags är chansen stor att man vinner. När man ligger där vi gör studsar det ofta mot och vi behöver skapa mer för att göra mål och släpper ”enkla” mål. Jag gillar dock flera spelares insats. Att folk hänger Hulta och Myren som nog varit våra två bästa spelare den här säsongen när de gör en dålig match är för dåligt.

Ikväll 21:30 vet vi om vi ska ställa in oss på kval eller om säsongen lever vidare. Jag väljer ändå att tro på laget idag, man vill inte spela kval oavsett vad.

MrNebbiolo Att folk hänger Hulta och Myren som nog varit våra två bästa spelare den här säsongen när de gör en dålig match är för dåligt.

Just det där köper jag inte alls. Det var andra som också gick igång på att dom fick kritik.

Bara för att man gjort det bra tidigare måste man väl kunna få kritik när man gör en riktig plattmatch? Eller ska man vara fredad från kritik bara för att man gjort det bra tidigare?

Sen att Myrenberg skulle varit en av dom bästa sett över hela säsongen säger mer än laget än hans prestation egentligen

Det lite pissiga iår är att vi ändå har tagit tillräckligt med poäng för att ligga över kvalstrecket. De senaste 10 åren har det räckt med 61 poäng och vissa år till och med färre (57, 58 osv). Jag är 100% säker på att LHC kommer sluta på mer än 61 poäng efter 52 omgångar, men är skarpt skeptisk till att det räcker. Den enledningen stavas Modo och Leksand som från ingenstans radar upp segrar på segrar även mot topplag. Det ligger inte längre i våra egna händer.

2000 östgötska leksingar på plats ikväll🤮

Inte nog med att vi måste vinna ikväll utan känns även som ett måste att både Modo och Örebro förlorar ÖVER ordinarie tid. Kan vi be om lite flyt för en gångs skull!