Vet inte om detta är rätt tråd, men...
Som tidigare avhandlats i diverse trådar är det mycket svårt för en junior att ta steget ut till att spela Elitseriehockey. Jag vet inte om det faktiskt är så att just LHC inte får fram så många juniorer, tror inte riktigt det heller. Det finns vissa konkurrenter t.ex. HV och Skellefteå, kanske Djurgården som får fram många flygfärdiga junisar.
Dit jag vill komma är att av någon anledning verkar vi duktiga på att dra upp juniorbackar som utvecklas. Junland och Gunnarsson i topp förstås, och Mange även om det är länge sen han var junior. Ekbom har en ordinarie tröja i år och Bozic har luftats en hel del. Vi har också Aniander och Dahlbeck m.fl. som knackar på dörren. Albin Lorentzon kanske kunde blivit något om inte skadan kommit i vägen. Jag har säkert glömt någon.
På forwardsidan har vi uppenbarligen inte lyckats. Ylven har varit helt ordinarie i 2 säsonger. Lindhagen ligger på gränsen. Ottosson kanske. Ganska magert dock. På målvaktssidan har vi Chrille.
Att få fram flygfärdiga målvakter är förstås enormt svårt. Att få fram backar tror jag faktiskt också är svårt. En junior måste få göra misstag och för målisar och backar blir det ödesdigert. Misstag av en forward behöver inte vara hela världen.
Min slutsats blir att vi behöver bli bättre på att producera målisar och forwards, medan det fungerar enormt bra på backsidan.
Vad detta kan bero på har jag ingen aning om ? Nån som vill och kan vidareutveckla ?