Nu var J20 SuperElit Top 8 färdigspelad och trots en 5e placering för Cluben så kom alltså Harrysson 1a i målvaktsligan, helt klart imponerande av vår ena 92a.
Modo väntar i åttondelsfinalerna och slutspelet drar igång på onsdag.
Hockeysveriges juniorbloggare, Anders Östberg:
Linköping valde MODO. Ett bra val tycker jag personligen. LHC kommer att mala ned Ö-vikarna - som dock är ett hyfsat lag - men som inte direkt har någon spets, varken bland backar, målvakter eller forwards. LHC vinner på bättre lagspel. Det är dessutom onekligen klasskillnad på målvaktssidan till LHCs favör. Allt kan givetvis hända, men jag tror på 2-0 i matcher till östgötarna. De har varit på g under senare delen av Top8, varav t.ex 5 poäng utav 6 möjliga, från norrlandsturnén (Skellefteå och Luleå) illustrerar.
En match kvar i J18 Allsvenskan Södra och Cluben ligger 3a, men med seger mot ett FBK idag som varken kan vinna eller tappa mark har man chans att vinna serien.
Zurawski överlägsen 1a i målvaktsligan med sina 93,55, helt klart imponerande av vår andra 92a.
Hockeysveriges juniorbloggare, Anders Östberg om målvaktssidan till U18-VM:
Mitt förslag är att kasta in LHC J18s Simon Zurawski. Jag gillar honom överlägset mest utav de 92-målvakter som jag har sett under säsongen. Han har högst potential enligt min mening (även om det är riktigt svårt med målvakter). Om det är någon utav målvakterna födda 92 i Sverige som kan bli tingade i NHL-draften, så tror jag att det är han. Lite märkligt är det väl dock att han inte går före Tim Harrysson i LHC J20? Men LHC tänker väl kanske att de kör på med de målvakter som de har haft under säsongen i respektive J18- och J20-lag. Värt att notera, är ju att Tim också varit riktigt bra, men jag tycker väl att Zurawski borde fått chansen.
Kanske man t.om skulle kört med både Tim och Simon till U18-VM?
Efter att ha läst mitt inlägg igen var jag tvugen att ändra på "mycket märkligt att Simon inte går före Tim i J20". Ett ordval som låter ungefär som om jag tycker att Tim är kass, men det tycker jag ju inte, utan tvärtom. LHC kan t.om ha de bästa två 92-målvakerna i Sverige just nu.
Underbar läsning. 😃