just de wrotePalle Kuling wroteEgentligen ingen eftersom det är fler lagspelare än stjärnor
Men med tanke på att LHC sagt att man ska ge 2 juniorer kontrakt, varav en blir utlånad så gissar jag på att Ringberg är en av dem
Lindhagen tror jag inte på eftersom han väger på tok för lätt (74kg)
Något jag har svårt att förstå är varför inte J20s playmaker Emil Alengård fått chansen ens på träning - otroligt komplett spelare,
som också har provat på spel på seniornivå både med Islands A-landslag och Mjölby
I J20 finns 3st 86-backar, ingen bör vara intressant för kontrakt
Men jag vet att man har mycket förtroende för Fredrik Bringnäs-88 och Markus Bergkvist-88 (väldigt stabila defensiva backar som får mycket och tar mycket ansvar i J20), och där bör inte kontrakt bli aktuellt förrän efter den kommande säsongen
Viktor Ringberg 11 mål 8 ass
Daniel Pettersson 18 mål 9 ass
Emil Alengård 18 mål 25 ass
Erik Lindhagen 13 mål 18 ass
(Andra intressanta spelare för framtiden är centern och 88:an Adam Sigfridsson. Dock liten, men väldigt spelskicklig)
Jag tycker Ringberg har ett "stort" spel i sig.
Alengård och Sigfridsson är inte så dumma heller. Håller med dig om Lindhagen. Tycker inte heller att backarna innehåller något direkt A-lagsämne.
Ibland undar man om Palle enbart kollar i poängligan när han ger sina fantastiska åsikter om spelarna i juniorlaget!? Du skriver bland annat att laget saknar "stjärnor" och mer eller mindre bara är en grå gröt av arbetande spelare! Man kan undra hur många matcher du ser o hur du ser dom.. Du skriver att Lindhagen väger för lätt t ex. Nu palle i och med alla regeländringar så finns det inga seplare som är för "små och väger för "lätt" längre! Nu till mina åsikter om spelarna som kan tänkas vara aktuella för kontrakt nästa år!
Victor Ringberg :En ganska stor spelare med ett bra skott och målsinne, där tar det tyvärr slut för ringberg är allt för dålig i det defensiva spelet och även för långsam på skridskorna, men kan han under resterande del av säsongen utveckla dessa egenskaper så är han en av väldigt få i Junior-laget som kan vara aktuell för nästa säsong.
Erik Lindhagen : Lagets mest kompletta spelare och dessutom den spelaren med störst meriter i laget. Lindhagen gör sin fjärde raka säsong i superElit! som spelare en utpräglad tvåvägs center med grymt spelsinne över hela planen och stora ledar egenskaper är han den spelare i laget som jag anser måste ligga närmst ett kontrakt av samtliga juniorspelare.
Emil Alengård : Har en mycket bra säsong poängmässiggt bakom sej. Emil har ett bra skott samt målsinne kombinerat med ett okej spelsinne men är helt enkelt lite för "virrig" i sitt spel för att kunna hävda sej ordentligt på högsta seniornivå, något som aven GP, JK och MH måste tycka då han ej getts cahnsen ens på träning med A-laget denna säsong. Att Emil skulle vara lagets stora "playmaker stämmer mindre bra eftersom han är ytterforward och inte heller styr spelet i den PowerPlay uppställning han ingår i.
Markus Bergkvist : Dåligt positionspel, dålig skridskoåkning kombinerat med ett horribelt passningsspel är Markus knappast aktuell för något annat än ytterliggare en säsong i superElit. Att han skulle vara en defensivt stabil back håller jag inte med om. Markus är slarvig och en stor säkerhetsrisk på planen.
Henrik Bankelius : Frånsett Lindhagen den spelaren i laget som imponerat mest i år. Kánske inte den största poäng maskinen i laget, men jobbar otroligt hårt över hela banan kombinerat med ett dugligt spelsinne och ett bra skott är Henrik en av superElits bästa spelare
Martin Ylven Laumann : martin är en stor stark sk "energispelare" utrustad med ett bra skott, tyvärr tar det stopp där enligt mitt tycke då han brister på i stort sett alla andra punkter i spelet. Knappast aktuell för a-laget kommande säsong
där har ni mina åsikter om junior- spelarna som diskuterat flitigast i forumet denna säsong!