Ons 20/3 Färjestad - J20 2-6
0-1 01:11 Olle Lycksell (Nicola Pasic)
1-1 13:59
2-1 22:20
2-2 27:43 PP1 Olle Lycksell (Arvid Costmar, Simon Lundmark)
2-3 35:41 Tom Eriksson (Lukas Johansson, Ludvig Östman)
2-4 38:21 Christoffer Rapp (Brian Liechti, Adam Ginning)
2-5 55:19 Adam Ginning (Christoffer Rapp, Petter Eklöf)
2-6 57:40 Christoffer Rapp (Petter Eklöf)
J20-slutspel och åttondelsfinaler, bäst av tre. Vi valde Färjestad där MODO och Rögle var de två övriga lagen att välja på.
I och med den tidiga semestern för A-laget blev kvartetten Adam Ginning, Simon Lundmark, Olle Lycksell och Johan Södergran tillgängliga.
Riktigt bra start för oss med mål efter 1.11. Nicola Pasic jobbar fram pucken bakom mål och passar till Olle Lycksell som är ren i slottet. 0-1.
Spelet böljar med offensiva perioder från båda lagen. FBK kvitterar i 14:e min. Pucken nere i hörnet och den kommer ut till en FBK-forward som hittar en helt ren kompis på bortre stolpen. 1-1.
Relativt jämn period med litet plus för FBK som är lite hetare än oss.
I början av 2:a perioden tar Färjestad ledningen med 2-1. Skott utifrån som Jesper Myrenberg lämnar retur rakt ut till en helt fri forward.
Vi tar sakta över och kvitterar i 7 min. PP för oss, vi spelar runt och letar lägen. Arvid Costmar skjuter, retur till Olle Lycksell är först på. 2-2.
Vi fortsätter att föra spelet och tar ledningen med 2-3. Långt uppspel till Lukas Johansson som tar in pucken i anfallszon. Fint pass över centrallinjen till Tom Eriksson som sätter pucken distinkt bakom målvakten.
Vi ökar på till 2-4 i 18 min. Brian Liechti slår en lång öppnande passning till Christoffer Rapp som trots uppvaktning skjuter i mål.
Mittperioden klart till oss.
3:e perioden präglas av kontrollerat spel av oss och vi tar jobbet och pressar alldeles lagom utan att gå bort oss.
Med 5 min kvar av perioden avgör vi matchen då Adam Ginning skjuter från bl och pucken letar sej in i mål. 2-5. Christoffer Rapp ökar till 2-6 i öppet mål med några min kvar.
Vi tar en komfortabel seger med en sådär 1:a period och 2 bra perioder.
Nu väntar retur på fredag och ev 3:e match på lördag, båda hemma i Stånkan.