Sön 14/10 Karlskrona-J20 2-3
1-0 31:14
1-1 48:30 Filip Fornåå Svensson (Petter Eklöf, Alexander Karlsson)
2-1 55:09
2-2 59:59 (PP1) Nicola Pasic (Petter Eklöf, Filip Fornåå Svensson)
2-3 (GWS) Nicola Pasic
Efter lördagens insats mot Växjö gäller det att studsa tillbaka och göra en bättre borta mot Karlskrona.
Vi startar bra med mycket tid i KHK:s försvarszon. Fortsättningsvis för vi spelet men saknar den sista lilla skärpan. 1:a perioden är OK för oss men det finns mer att hämta av laget. 0-0.
Fortsatt tryck i 2:a perioden av oss dock utan den riktiga gnistan.
Mitt i vår press anfaller KHK och Myrenberg tvingas släppa retur som dom är först på. 1-0 och riktigt surt.
Vi fortsätter att trycka på men får inte till det. Vi kan ju bättre! Spelmässigt går mittperioden till oss men det står 1-0 på tavlan.
I mitten av 3:e perioden får vi utdelning där Petter Eklöf bakom målet serverar en fri Filip Fornåå Svensson som mitt i slottet direktskjuter kvitteringen till 1-1.
Karlskrona tar återigen ledningen till 2-1 med 5 min kvar av 3:e. Avslut mitt i slottet bakom en skymd Jesper Myrenberg. Med några minuter kvar får vi ett PP som inte resulterar. Efter det tar vi ut målvakten.
Sista 30 sekunderna händer det mer än under 59:30 av matchen. HÄNG MED!
59:34: Gustav Lindberg åker ut för tripping. In med Myrenberg i kassen igen.
59:57: 5+20 på en Karlskronaspelare som delar ut en ful armbåge på Daniel Baastrup Andersen. Daniel blir liggande ett tag men reser sej skönt nog.
59:59: Nicola Pasic slår in pucken precis när Hesa Fredrik ljuder. Filip Fornåå Svensson tekar fint framåt med 3 sek kvar där Nicola petar in pucken från nära håll. Domaren vinkar av målet och Karlskronaspelarna jublar. Ö-råd av domarna följer och efter en stund godkänns målet. LHC-spelarna jublar.
59:59: En Karlskronaspelare åker på 2 min för unsportsmanlike conduct.
Summan av kardemumman blir förlängning.
I förlängningen spelar vi 4 mot 3 och 5 mot 3(kort stund) utan att få dit pucken.
Straffar följer där Nicola Pasic blir matchvinnare.
Vi gör ingen bra match men får med oss 2 poäng.
Den här helgens 3 bortamatcher ger oss 7 av 9 poäng vilket är bra. Spelmässigt finns det lite att bita i för tränare och spelare.