Hopplös hockeynörd som man är tillsammans med faktumet att man är bosatt i Skåne så gav jag mig iväg till Kirsebergs ishall i Malmö igår kväll för att spana in Östergötlands gruppspel i TV-pucken, eftersom laget till typ 90% består av LHC-killar. Såklart omöjligt att säga något om hur bra spelarna kommer bli. Victor Crus-Rydberg var ju bästa spelaren i hela turneringen och harvar nu i division 1. Man märker också på spelarna som ligger lite före i utvecklingen att de har stora fördelar på isen. Såg Östergötland-Göteborg igår och Göteborg hade en kille som hette Elmer Söderblom som var typ 195 cm. Han hade ganska mediokert spelsinne och teknik men var ändå dominant då han möter killar som generellt är 160-170 cm.
Men med det sagt fastnade jag lite extra för en kille i Östergötland, Arvid Costmar, som inte hade fördelen av att vara större än andra men som ändå var dominant på isen. Ett steg före alla andra i både tanken och i handlederna. Han ska det bli spännande att följa. Gillar Törna , Gallo etc men börjar bli dags att få fram en riktigt offensivt skicklig talang också. Den killen känns som han har förutsättningarna. Hoppas han har viljan och mentaliteten att lägga ner jobbet som krävs.
Ndur, någon mer djupgående info eller bakgrund kring denna kille?