Hoppas Högberg, Nielsen & Nermark stannar i Linköping och inte blir aktuella ut på lån. Behövs i J20 kommande säsong.
För att sedan kallas upp och spela matcher med a-laget vid skador/sjukdomar eller avstängningar.
Tittar vi sedan på övriga 93or eller yngre så finns det en som lämnat stort avtryck denna säsong: Fish som jag hoppas får chansen att spela med a-laget direkt från start i kommande säsong, som vinnare av poängligan i J20 SM-slutspelet så tycker jag han förtjänar chansen i en 4e kedja. Imponerade även på mig och många fler under de fåtalet matcher han fick chansen denna säsong.
Sedan finns det ett antal 92or som gjort sitt på juniornivå och som kommer spela på seniornivå kommande säsong:
Petersson har väl varit en av de främsta backarna under denna säsong i J20, har helt klart potential.
Ställborn kom hem mitten av säsongen efter att ha startat denna säsong hos Växjös J20, bäst +/- av samtliga utespelare i J20 SM-slutspelet.
Venturi, storväxt defensivt inriktad back som varit nyttig i serien och topp 10. Deltog ej under någon match i slutspelet.
Jigmalm, Linköpingskille som redan presenterat sig i a-laget. Intressant center som helt klart har potential, duktig tekare dessutom.
Modigs som sköt hem guldet till Linköping har tagit ett rejält kliv denna säsong och producerat bra med mål/assist.
Sedan Öhman som varit den poängstarkaste spelaren sett över hela säsongen i J20.
Skulle inte ha något emot att man knöt till sig samtliga och sedan lånade ut till lag i allsvenskan, kanske topplag i div.1. Några lär behöva 1-2 säsonger innan man kanske är redo för spel i Cluben och elitserien.
Hade dock inte haft något emot om Öhman fick chansen i a-laget från start kommande säsong, har bra många matcher i bagaget från Malmö och allsvenskan. Så har ju redan rutin från seniorspel i större skala, dessutom likt Fish så kommer han inte ha några större beskymmer med det fysika spelet.