Nu har jag inte all bakgrundsinformation, men om du frågar mig så är det finnen som inte kunde hantera att Bergsten, eller framför allt Jensen inte höll med honom. 5-åringsfasoner!!
Han må ha uppträtt lite larvigt men "femåringsfasoner" för att han förklarade för Jensen att det inte alls var så illa ställt med publiksnittet. Nej. Femårsfasonerna kom när Jensen, på sin blogg, trappade upp kampanjen mot Norrena.
Dessutom känns det inte rättvist att jämföra Vrana med våra seniora tjecker, jag antar att det är två helt olika skolor. Att man har varit inne på 5 mål bakåt på en hel säsong (?) är väl inget att hänga någon för?! Dessutom är väl det i J-lagen man ska skolas, och får man inte göra misstag där, när ska man få göra dem då? Hur gammal är han? 15-16?
Ge grabben lite tid...
Nja, nu var det ju såklart inte på en hel säsong han hade varit inne på fem mål bakåt. Det hade ju varit ganska bra. Det gällde två matcher med u16.
Jag tycker också att han är en gudabenådad hockeyspelare.
Men det är ändå anmärkningsvärt att Vrana, som normalt spelar med J18, har varit inne på fem av sju baklängesmål med u16.
Det är ju också de svagheter som han har. Han spelar inte fysiskt och han jobbar helst inte hem. Det är klassisk tjeckisk hockey så helt olika skolor från våra seniortjecker är det inte. Antagligen är det därför hans agent ville att han skulle komma hit. För att lära sig bli en mer komplett hockeyspelare.