Jävligt svårt det där. Jag hoppas stenhårt på Högberg, och tycker absolut han ska ges chansen på försäsongen och kanske även ett par matcher i inledningen av säsongen. Det är inte alla som mår bäst av inmatchning via allsvenskan, och i Engstrands fall tror jag inte att det handlar om att han inte får tillräckligt mycket speltid utan helt enkelt att potentialen inte är så hög som vi önskat och trott.
Högberg är en större talang, men det är samtidigt ingen garanti för att han blir bra, men ge killen chansen att visa vad han går för. Det är på tiden att LHC hänger med i utvecklingen och sätter in en storväxt positionssäker målvakt och inte fortsätter med flängiga, otäta målvakter som går på känsla (Stana, Cechmanek, Henriksson, Noronen, Norrena).
Vrana behöver nog ett eller ett par år till som junior. Han tokdominerar i j18 men väger för lätt i j20, och då är han inget för elitserien än. Lägg på 10 kilo och behåll/utveckla övriga kvaliteer och vi kan ha en framtida anze kopitar-typ här.
För övrigt hoppas jag att Crus-Rydberg studsar tillbaka nästa säsong. Han har väl presterat helt okej i år men inte alls levt upp till förväntingarna man hade på honom inför säsongen. Klart att det måste vara tufft att flytta hemifrån föräldrarna till en helt ny stad som 16-åring men nästa säsong hoppas jag att han känner sig lite mer hemmastadd och kan leda j20. Killen har ju sjuk potential.