Ons 31/10 J20 - Södertälje 6-2
1-0 26:53 Tom Eriksson (Marcus Pedersen, Daniel Baastrup Andersen)
1-1 31:50
2-1 32:16 Filip Fornåå Svensson (Gustav Lindberg, Daniel Baastrup Andersen)
2-2 33:25
3-2 47:34 Petter Eklöf (Arvid Costmar, Gustav Lindberg)
4-2 52:29 (PP1) Petter Eklöf (Gustav Lindberg)
5-2 54:57 Marcus Pedersen (Alexander Karlsson, Arvid Costmar)
6-2 57:13 Gustav Lindberg (Arvid Costmar)
Så var det dags för sista matchen innan landslagsuppehållet nämligen hemma i ”Stånkan” mot Södertälje. En del folk borta gör att vi får ihop till 3 femmor.
1:a perioden präglades av ganska jämnt spel där båda lagen turades om med långa anfall, dock utan utdelning.
I 8 min rullade SSK upp oss och vi tvingades att slasha med straffslag som följd. Jesper Myrenberg visade klass och motade den.
En relativt jämn period där vi inte fick till tajmingen riktigt bl.a passningsspelet.
Inledningen av 2:a perioden bjöd på rejäl press från vår sida. I 6:e minuten får vi utdelning efter kalabalik runt SSK-kassen. Det slutar med att pucken rullar på målvaktens rygg och in i mål. Tom Eriksson bryter in bra och antecknas för målet. 1-0.
SSK sticker upp i ett av sina få anfall. Forwarden lurar vår back och skjuter ett fint dragskott i krysset. Kvitterat till 1-1.
Snabb replik strax efter där Filip Fornåå Svensson på högerkanten skjuter ett dragskott i krysset. Också detta mål riktigt snyggt.
Minuten efter kvitterar SSK till 2-2. Hårt backskott som går förbi Jesper Myrenberg.
Mittperioden går spelmässigt klart till oss men SSK är effektiva på sina få målchanser.
I 3:e perioden trampar vi på rejält och visar vart skåpet skall stå. Det resulterar i 4 mål.
Efter stolpskott från SSK vänder vi snabbt och tar oss enkelt in i zon där Arvid Costmar passar till en fri Petter Eklöf som prickskjuter in ledningsmålet till 3-2 efter 7 min.
Vi ökar på till 4-2 efter 12 min genom riktigt fint passningsspel där Gustav Lindeberg passar elegant bakåt till Petter Eklöf som återigen blir helt ren och inte gör något misstag.
2 min senare är det dags igen. Skott, retur från målvakten rakt ut från målvakten och direktskott mitt i slottet från Marcus Pedersen. 5-2.
Målskyttet avslutas med mål i öppen kasse från Gustav Lindberg och slutresultat 6-2.
Södertälje orkar en period sen är det vår match.