Har dom skridskoåkning och speluppfattning för att klara det?
Linköping - HV71, 28/12 - 15:15 (TV4 Hockey)
- Redigerad
NorthLondonForever Spela tight och mer ”zonförsvar” är ju betydligt enklare sätt att spela försvarsspel egentligen så det tror jag skulle gynna våra mer defensiva backar.
Nu försöker man väl typ överbelasta och köra mer ”man-man” det kräver mer spelförståelse och skridskoåkning
Har sagt det förr och säger det igen… är du en pushig, positiv och etttig jävel byter jag dig mot Jakobs alla dagar i veckan…
Inte en chans att vi vinner mot HV. Vi är alldeles för skärrade av situationen samt att ingen i laget är beredd att göra vad som krävs till så att vi vinner hockeymatcher. Nej, HV kommer tyvärr att vinna ganska lätt över oss och deras klack kommer skandera (ni vet vad).
Tror Ante kommer få lite fason på vårt lag, men vi får nog vänta 5-10 omgångar innan vi ser någon större effekt.
Men jag har hemskt gärna jättefel kring min känsla..
- Redigerad
Jag tror vi får vara glada om vi slipper bli utskåpade. HV kan verkligen sätta in dödsstöten och skicka oss ner i källaren mentalt. En jämn förlust kanske vi kan överleva.
Nu har vi läst hela veckan om spelare, ledare och ”experter” i hela Hockeysverige som gråter över Östmans uttåg. Det räcker nu!!
Nu hoppas jag att spelarna i laget släpper Östman och ser framåt med Ante istället. Kör över HV nu och visa att ni faktiskt kan spela hockey!!
- Redigerad
Dålig tid att möta HV. De är inte längre chansmässigt utspelade match efter match och “hittade” ligans hetaste målvakt av en slump. Inga av HV:s frågetecken ska vara tillbaka om man får tro HV:s lagläkare
Viktigaste matchen sedan bortamatchen mot Brynäs 2021 när Ojamäki hängde två kassar?
Jag skiter i former och trender, det är hemmamatch, en lördag, mot HV. Bara vinn, och vinn övertygande!!
Myrenberg är med för fullt idag, enligt Corren.
Bukfettet Myrenberg
Frälsaren!
Greppar efter alla halmstrån som går just nu.
Kjeppkinesen Frälsaren
Måtte han inte läsa härinne för då är han väl som ett asplöv på isen. Nej hoppas, hoppas han kan bygga vidare från förra säsongen, men det lär ta lite tid.
Tror inte vi ska ha för stora förväntningar på Myrenberg som gjort en riktigt bra säsong och som mycket väl kan råka ut för sitt berömda år två nu. Lång frånvaro till på köpet. Kan han komma in och göra det “ok” så får vi nog vara mer än nöjda.
Har svårt och se att han kommer spela imorgon redan. Han har ju bara gjort en träning med laget. Vore nästan lite hål i huvudet är kasta in honom direkt men å andra sidan så är vi ju desperata
- Redigerad
Senaste nytt från träningen utöver det som skrevs om Jonte
Tror ni att han rev av en fredagsfräckis?
Fantenberg MÅSTE spela… Annars blir det åka av mot ett lag som hittat sitt spel.
- Redigerad
HNez Fantenberg MÅSTE spela
Nej. Han har varit helt värdelös i år. Vi förlorar ju med honom på plan. Låt han få vila upp sig och läka det som läkas kan så vi får nån nytta av honom framåt vårkanten.