Saknade spelare:
David Edstrom - JVM
Henrik Tömmernes - sjuk
Dominik Egli - skadad
Gustav Rydahl - skadad

Fem senaste:
Frölunda - HV71 2-4
Linköping - Frölunda 2-3
Frölunda - Växjö 1-2
Luleå - Frölunda 1-3
Örebro - Frölunda 2-3 OT

Lagstatistik:
GFA - 2.43
GAA - 2.05
PP - 23.88% PK - 82.35%

Interna poängligan:
Max Friberg - 17P (10+7)
Linus Weissbach - 17P (5+12)
Henrik Tömmernes - 16P (2+14)
Erik Thorell - 14P (6+8)
David Edstrom - 13P (4+9)

Interna målvaktsligan:
Tobias Normann - 11 matcher, 92.70% och 1.71 GAA
Lars Johansson - 17 matcher, 91.32% och 2.06 GAA

Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad

Fem senaste:
Linköping - Rögle 2-4
Linköping - Frölunda 2-3
Färjestad - Linköping 2-1
HV71- Linköping 2-1 OT
Timrå - Linköping 1-6

Lagstatistik:
GFA - 2.53
GAA - 2.87
PP - 25.40% PK - 78.12%

Interna poängligan:
Markus Ljungh - 24P (8+16)
Robin Kovács - 20P (5+15)
Ty Rattie - 18P (9+9)
Linus Hultström - 16P (2+14)
Christoffer Ehn - 14P (6+8)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 9 matcher, 89.95% och 2.59 GAA
Christian Heljanko - 19 matcher, 89.57% och 2.71 GAA

Tidigare möten:
Linköping - Frölunda 2-3
Frölunda - Linköping 2-1 OT

Kom igen Cluben!

Finns roligare motståndare att möta när man ska “börja om”. Smickrande med två uddamålsförluster mot Frölunda sett till hur matcherna varit.

Låga förhoppningar och förväntningar på att det ska se bättre ut. Känns som en hel del supportrar är helt övertygande om att det bara kan se bättre ut spelmässigt när Östman gått, risk för att fantasivärlden fallerar snabbt där.

Spännande att se om något ändras spelmässigt. Inte otänkbart att vi går ifrån vårt man-man-försvar?

• Nils svarade på detta.

Mittzon Ingenting kommer väl ändras till denna match utan med de två AC som vi har kvar fortsätter vi väl med den spelplan vi har. Vi får väl vänta tills Ante joina och sedan att han blir varm i de nya kläderna, så ändringarna kommer att bero på när Ante är klar på hur han vill och hur vi kan spela hans spel.

Nils Ingenting kommer väl ändras till denna match utan med de två AC som vi har kvar fortsätter vi väl med den spelplan vi har.

Ja precis. Ante ansluter väl dagen efter denna match? Så Jeff och Arlbrandt står alltså själva i båset mot Frölunda. Eventuellt med stöttning från någon annan tränare internt. Ja ni hör ju hur det låter. Spelarna kommer vara oroliga efter allt som har hänt och vi har ingen huvudcoach på plats. Säsongens största utskåpning? Tippar på 6-0 till fiskrenset.

En eventuell vändpunkt får bli hemma mot HV.

Om inte uppsägningen av Östman fungerar som en väckarklocka på många spelare så blir jag orolig på riktigt. Men Frölunda borta är inte helt busenkelt, trots att det brukar kunna gå lite hur som helst mellan dem. Typisk X-match

Fem gånger pengarna får man på att Frölunda och HV vinner under ordinarie tid denna omgång. Ett bra jinxbet att peta in för den som åtminstone vill ha lite pengar att trösta sig med om vi halkar ned på kvalplats på torsdag. Känns ju inte alls omöjligt tyvärr..

Jirpo Om inte uppsägningen av Östman fungerar som en väckarklocka på många spelare så blir jag orolig på riktigt. Men Frölunda borta är inte helt busenkelt, trots att det brukar kunna gå lite hur som helst mellan dem. Typisk X-match

Man kan ju hoppas att sparkningen av Östman fungerar som en väckarklocka för Arla och Jeff.

För oss som inte åker med white lions, finns det någon särskild bar som uppladdning sker på?

Hoppas det finns energi idag!

Det är dags att vinna om vi ska undvika kval.

Snart rullar vår buss ner mot ‘fiskrenset’ hoppas kunna säga att jag var på plats när säsongen vände…….👊💥💙🤍❤️.

Nöp precis två biljetter till mig och dottern intill bortastå. TÄVS! 🥰

Man känner mig tom precis som Markus Ljungh sa i corren. Jag är nöjd om vi tar poäng idag.

Det känns dock som att Frölunda också letar lite efter jämnheten. Skillnaden är var vi ligger i tabellen.

Dags för reaktionen från laget som PJ sa att vi skulle få se när det spelades match igen.

Jag säger 3-1 till Frölunda.

MrNebbiolo Jag säger 3-1 till Frölunda.

Jag säger vinst med 2-1!

Grabbarna gör en bra prestation i alla delar av spelet och Heljanko visar Tappara-form!

Kjeppkinesen Jag säger vinst med 2-1!

YES! Hoppas grabbarna är laddade nu efter senaste dagarnas turbulens och gör fisksoppa av Frölunda

Laguppställningen släppt! Elie tillbaka men hamnar i 4e femman med Törna och Bouma. Hoffa utanför. Hur tänker man där med Elie.