Mcnugget HV leder nu med 3-0.

På annandagen möter vi Frölunda på bortaplan. HV har en hemmamatch mot Luleå. Inte otänkbart att vi halkar ned på kvalplatsen redan då. Har Jakobsson fortfarande fullt förtroende för hela tränarstaben isåfall?

Började ganska bra med PP spelet men sen bara kattskit av det hela!

Mcnugget

Går mot sin sjätte raka seger, vågar man ens fråga när vi mäktade med det senast…. 🙄

fyfan jag kastar ut tvn snart. VAD I HELVETE HÅLLER VI PÅ MED?

Metallica

Dom pratar ut och kommer ihop som grupp under uppehållet ska du se. Vi är som bäst under uppehåll. PJ håller även tummarna för att det ska vända. Arlas händer har växt fast i fickorna idag oxå, han litar 100% på processen, det ordnar sig

alfie

Att man klarar sig kvar pga individuell kvalitet vet jag dock inte om jag håller med om. Såväl HV71, Brynäs som Djurgården hade hög individuell kvalitet på många poster men åkte ändå ur. Tror det snarare kan fälla ett lag som LHC, när man ställs mot ett starkare kollektiv som tex MoDo skulle kunna vara, som dessutom är mer inställda på att kvala.

Jag är inte alls lika säker på att det inte blir kval alltså. Jag är genuint orolig. Av den enkla anledningen att jag inte litar ett jävla dugg på de som styr och som tror att det kommer att lösa sig med tiden. Precis ingenting kommer att ändras på, varesig i spel eller i staben - innan det är försent.

Förlust idag - vilket det ju ser ut att bli - och vi är på kvalplats i mellandagarna. Det är ett som är säkert.

Och så ett till enkelt mål till Rögle.. nu stänger jag av. Humöret går ut över familjen. Inte värt det.

Många som inte var oroliga för kval. Två poäng ned till HV som är i sin bästa form på flera år. Vi radar upp fjärde raka förlusten innan man ska skämma ut sig borta mot Frölunda.

Ny röst i båset är det enda som kan rädda oss just nu.

Tur att vi har så jävla bra defensiv enligt alla runt laget åtminstone 👍

Rättvis mål. Den satt hårt! Säger som Sanny säger att man blir inte klok på LHC. Man vet aldrig var man har dom.

Rättvis mål. Den satt hårt! Säger som Sanny säger att man blir inte klok på LHC. Man vet aldrig var man har dom.

Skönt med uppehåll. Efter det vänder det!

Allsvenskan är nära, kommer aldrig klara kvalet.

Stannar Ljungh, Ehn, Hultström och Little omm vi åker ner?

In med Hoffa nu i PP. Bort med Törna!