Metallica
Då får backarna åka med pucken några steg upp i banan för att öppna upp fler möjligheter. Jag blir på riktigt galen när jag ser samma sak upprepas gång på gång. Eller att forwards ligger närmre och att det inte delas ut några frikort/att vissa spelare tillåts ligga på rulle och sticka tidigare ut ur zonen.
Jag känner annars likadant som jag gjort hela säsongen. Det värsta för mig är stressen i spelet. Det går inte spela i ett tempo man inte klarar av när det går ut över passningsspelet och puckkontrollen. Min känsla är att puckarna hoppar och far och medspelarna kan liksom aldrig läsa av vad som ska hända härnäst. Det föder noll trygghet i spelet med puck. Känslan är också att man är ett felpass eller ett enkelt klubblyft ifrån katastrofen hela tiden när det ska gå så snabbt hela tiden och spelarna är på väg framåt i banan.
Dessutom tycker jag att spelarnas förmågor och olikheter försvinner i den typen av hafsigt spel. Det blir som en grå massa där alla ser likadana ut. Det som skiljer bra och dåliga spelare är för mig nästan alltid vad de gör med pucken. Inte hur snabbt de åker fram och tillbaka.
Mange, Uffe, Arla….fan, det finns ju folk runt om i organisationen som borde se hur det ser ut. De måste ju hata hur spelet med puck ser ut?