Finns det några förrutom jag? :roll:
Och isånnafall nån som är intresserad av att dra ner till Linköping för matcher osv?
LHCare i Stockholm!
Jag bor i sthlm och ser så många matcher jag kan. Dock inte många i CC då jag jobbar och har svårt att hinna med. Stannar oftast i sthlm på helgerna men då jag åker till lkpg och hälsar på kompisar och familj så försöker jag oftast att tajma in hockey också. Ã…ker dock aldrig enbart för hockeyn.
Imorrn ska jag till Globen som jag tidigare skrivit i en annan tråd. Annars försöker jag som sagt var att se så många matcher som möjligt och det gör jag via nätet. Det blir schysst på min 37-tummare =) Dock är ju inte bildkvallitén på websändingarna i samma klass som vanlig tv =/ För den hängivne är det dock inga problem.
Har sett nån match på O'learys på Götgatan också men det var ett jäkla strul med att få dom att visa rätt match. Först ville de inte visa LHC alls men sen gav de med sig men hade dock ljudet från en annan match. Efter att fler än jag gick och klagade blev det till slut ljud och bild från rätt match. Seger mot FBK =)
Jag bor i Sthlm, och är givetvis intresserad att åka på matcher.
Jag bor i Stockholm. Tycärr så har jag inte så mycket tid till att åka på matcher, men en och annan skulle jag kunna haka på med. Har för övrigt körkort, men ännu inte bil.
Frågan är flitigt diskuterad förr... Anmäl er till Mälarmaffias mailinglista så försöker vi hålla oss uppdaterade om resor och andra arrangemang!
Skriv ett mail till:
malarmaffian-subscribe@yahoogroups.com
Så missar du inget!
Det kanske är dags att ta tag i det här. Vore kul om vi kunde organisera oss lite här uppe. Jag tror att det finns rätt många LHC:are här i Stockholm, men alla läser väl inte i bulletinen.
Har ni några förslag på hur vi kan få lite mer uppmärksamhet runt det här? En egen enkel liten hemsida kanske? Kanske en del av WL:s hemsida? Vi skulle kunna höra med LHCs webansvariga, ifall de skulle vilja hjälpa oss med lite reklam?
Dags att höjja upp den här tråden tycker jag!
Mälarmaffian är inne i ett tronskifte för tillfället. Jag håller själv på att luska fram en hemsida för MM.
Är det någon här på forumet som är LHC:are i stockholm och som inte är med i mälarmaffian?
Det är precis så här supporterklubbar växer och utvecklas. Måste bli någon sorts länk till en egen hemsida eller dylikt..
Robie wroteDags att höjja upp den här tråden tycker jag!
Mälarmaffian är inne i ett tronskifte för tillfället. Jag håller själv på att luska fram en hemsida för MM.Är det någon här på forumet som är LHC:are i stockholm och som inte är med i mälarmaffian?
Jag har följt LHC i ca 10 år och flyttade från Linköping lagom till lagets första säsong i Elitserien. Dålig tajming alltså. Bor nu i Stockholm men är inte engagerad i några supporteraktiviteter mer än sporadiskt skrivande här på HockeyBulletinen, LHC:s matcher i Sthlm och en och annan match i CC. Jag ser så många matcher som möjligt på tv/nätet.
Det skulle vara kul att hitta på något ytterligare.
13ulow>>
Jag kan börja med att säga att det träffas lite LHC folk på Olearys Centralstationen då och då för att se på matcher ihop. Enligt uppgift så var det t ex några där igår och såg matchen.
Det går ju att anmäla sig till Mälarmaffians mailinglista, där du får information om vad som är på gång. Kolla Exiles inlägg lite längre upp i denna tråd!
Senaste nytt från mailinglistan är väl att han som har hand om den har flyttat till HV-land och lämnar över ansvaret till någon som bor i mälardalen. Nu har Klas Rydstrand, som tidigare bott i Eskilstuna, visat intresse att ta över. Förhoppningsvis så ordnar sig allt. Jag är glad att han vill engagera sig i detta så att vi i framtiden kan fortsätta att hålla kontakten i huvudstaden.
Själv håller jag på att spawna lite i en enkel hemsida för oss i Stockholm. Det finns en hel del LHC-are här uppe. Det vore kul om man kunde få upp ögonen och intresset för mälarmaffian, vilket förhoppningsvis kan leda till att vi kan göra gemensamma supporterresor.
Det känns som om det kanske kan vara något roligt på gång här uppe.
Robie wrote13ulow>>
Jag kan börja med att säga att det träffas lite LHC folk på Olearys Centralstationen då och då för att se på matcher ihop. Enligt uppgift så var det t ex några där igår och såg matchen.
Det går ju att anmäla sig till Mälarmaffians mailinglista, där du får information om vad som är på gång. Kolla Exiles inlägg lite längre upp i denna tråd!
...
Gemacht!
Angående O'learyshockey har jag delade uppfattningar. Det är väldigt trevligt att vara ett gäng som kollar på ett sånt ställe men framförallt i slutspelet föredrar jag en soffa där jag vet att jag får bra plats och dessutom kommer att höra vad som sägs av kommentatorer och i periodpauser. Givetvis kan man dra ihop gäng även till "hemmamatcher".
Ska bli kul att se vad som kan hända framöver!
Dags att lyfta denna tråd igen. Hur många lhcare är vi i huvudstaden eller dess närhet egentligen?
Jag! Robin Andersson
Fler?
Blir det några stockholmare i premiären ?
Här är ytterligare en LHC-supporter i Sthlm.
Angående mailinglistan ovan kan jag bara avråda från att gå med. Efter att jag gick med har min inkorg råkat ut för spam-översvämning. Därför gick jag ur mailinglistan, men problemet kvarstår.
Allt som rör LHC-supportrar i Sthlm kan väl lika gärna skrivas här?
13ulow wroteHär är ytterligare en LHC-supporter i Sthlm.
Angående mailinglistan ovan kan jag bara avråda från att gå med. Efter att jag gick med har min inkorg råkat ut för spam-översvämning. Därför gick jag ur mailinglistan, men problemet kvarstår.
Håller helt med!
Det vore kul om så många klubbenfans i sthlm/mälardalen kunde samlas för en kväll med lite mat, früsh och hockey (såklart). Kanske någon O´learys i sthlm. Vi kunde snacka igenom hur stort intresset är för att göra gemensamma resor etc.
Vad säger ni om det?`
13ulow, Rame och jag. Några fler?
Robie wrote13ulow wroteHär är ytterligare en LHC-supporter i Sthlm.
Håller helt med!
Det vore kul om så många klubbenfans i sthlm/mälardalen kunde samlas för en kväll med lite mat, früsh och hockey (såklart). Kanske någon O´learys i sthlm. Vi kunde snacka igenom hur stort intresset är för att göra gemensamma resor etc.
Vad säger ni om det?`
Jag är på!
SSK 4/10 har jag redan bokat och ska åka med flicksällskap, men att dra ihop nåt till DIF-matcherna borde ju vara enkelt och kul!
låter nice!
Robie wrote13ulow wroteHär är ytterligare en LHC-supporter i Sthlm.
Håller helt med!
Vad säger ni om det?`
Skrev jag "klubbenfans"? Hehe. Fel av mig förstås. Clubenfans ska det ju vara förstås...
Jag bor i Uppsala, vi hade några till här förut, vet inte om de finns kvar här? vi åkte på lite matcher till både Brynäs, SSK och DIF bla
Dags för LHC att besöka Stockholm nästa vecka! På torsdag 25/10 är det DIF - LHC i Globen.
Finns intresse för att sluta upp för en öl på lämplig plats innan matchen?