Bättre med flyg. Då kan inte grabbarna sitta kvar i bussen första perioden
Timrå - Linköping, 26/11 - 19:00 (TV4 Sport Live 1)
Skaplig deppig stämning när folk hellre ger upp direkt och tycker att vi ska lämna WO redan nu istället för att faktiskt låta laget försöka ta en skalp…
Visst att laget inte presterat som man hoppats att de ska göra, det håller jag helt med om och vill se någon förändring snart, men någonstans tar ju loosermentaliteten över för mycket när man propagerar för WO och att vi ska ta ett par år i Allsvenskan som man sett här och var i matchtrådarna…
Låt grabbarna få kämpa om det iaf, vi kanske vinner, vi kanske förlorar, vi kanske åker på 17 skador och får ställa upp med J20 på torsdag men låt de åtminstone få spela om det först…
- Redigerad
Mosvaka Skaplig deppig stämning när folk hellre ger upp direkt och tycker att vi ska lämna WO redan nu istället för att faktiskt låta laget försöka ta en skalp…
Deppigt kanske men det speglar ju verkligheten. Vi har varit urusla på bortaplan sedan 2018 så att sitta och hoppas på vinst mot ett lag med fem raka vinster vore direkt galenskap
Torsk imorgon o spelledigt på torsdag, Detta kommer hiv få sota för i bottenfinalen på lördag, sanna mina ord…
NU känner jag igen oss, det här är stämningen vi egentligen är vana vid hehe
- Redigerad
Absolut, jag håller med er att det sett dåligt ut och vet att vi under många år nu varit riktigt dåliga på bortaplan. Men att helt ge upp hoppet och istället börja förespråka WO eller några år i allsvenskan är för lågt.
Vi kan ju inte påverka hur de kommer köra ändå så det enda vi egentligen kan göra är ju hoppas på vinst och det kommer nog jag alltid fortsätta göra…
Sen är jag långt ifrån säker på att det kommer bli vinst bara för det men hoppas på vinst kommer jag ändå göra. Jag kommer aldrig sitta och hoppas på förlust för laget, det om något är galenskap…
Östman svarar i Corren att man försöker spela likadant borta som man gör hemma. Även att man inte måste göra något annorlunda.
Låter som att det kommer se ut precis likadant ikväll. Tuta och kör i några byten tills det börjar trilla in puckar och det blir panik i defensiven.
Vi möter ett ruggigt formstarkt lag på bortaplan. Läge att bryta mönster?
Rob Christian Heljanko - 15 matcher, 89.12%
Blir sjukt provocerad av detta. 250 kakor i månaden och det här är output. RIKTIG HV-varning på den här värvningen. Den/de som signat den här dealen ska hängas ut. Skiter i om det är Norrena, PJ eller Gud moder Maria herself. Upp med det här i offentligheten, skäms o gör f*n inte om det.
Sånt här måste sättas stopp för genast. Fortsätter det här är vi HV nästa 100%.
Matematikern Blir sjukt provocerad av detta. 250 kakor i månaden och det här är output. RIKTIG HV-varning på den här värvningen. Den/de som signat den här dealen ska hängas ut. Skiter i om det är Norrena, PJ eller Gud moder Maria herself. Upp med det här i offentligheten, skäms o gör f*n inte om det.
Sånt här måste sättas stopp för genast. Fortsätter det här är vi HV nästa 100%.
Jag hör vad du säger och håller med om mycket. Men det hade troligtvis blivit ett nedköp oavsett, i det läget vi befann oss i i våras så tror jag inte att det fanns så mycket att välja på. Att gå på en CHL-mästare som dessutom vunnit Liiga 3 år är ju på förhand ingen nackskotts-varning. Att det nu inte lirar i LHC med ett av de mer virriga försvarsspelen är väl en annan punkt…är det målvakten som är problemet eller är det spelet?
- Redigerad
Ähh vi har haft Emwall som sportchef, pajen som sportchef på gud vet vilka grunder samt toppat det med idiotin att förlänga två år till med Östman. Har inte det skapat större shitstorms än det gjort lär ingen bry sig om finnen som verkar varit den enda av de aktuella som nappade på två år.
Förstår de som tycker att svar till en reporter på en lokalblaska inte betyder något och att det inte går att dra några växlar av det. Men blir väldigt konfunderad över Östmans svar efter Örebro och inför Timrå.
Verkade inte ha någon speciell plan för hur de skulle hantera Örebros förstaline och nu säger han att de ska spela lika hemma som borta och i princip hoppas på det bästa. Bevisligen funkar inte detta så då kanske man får tänka om lite hur man tar sig an bortakamper. Men som sagt vad man säger till tidningen behöver inte vara samma som sägs i matchgenomgången, men ser man på bortaspelet hittills så vet i fan..tycker han känns trött o sliten, vilket kanske inte är så konstigt efter mkt jobb i motvind sen han blev HC.
exile82 Bara för att resten av spelet är skit betyder inte det att det är okej för vår finska vän att glida runt med 250 lök o prestera som vilken average joe som helst.
Nu sitter vi fast med karln i två år dessutom.
Får riktiga Tommy Tikka-vibes.
- Redigerad
exile82 Att gå på en CHL-mästare som dessutom vunnit Liiga 3 år är ju på förhand ingen nackskotts-varning.
Håller med, sett till meriter var värvningen klockren. Dock tycker jag man som SC måste titta djupare än så. Under vilka omständigheter har han lyckats i Tappara? De har ett parkera-bussen-försvar och han fick förmodligen koncentrera sig på hyfsat enkla skott utifrån. Då kan han säkert vara helt fantastisk. Det är dock inget försvar den galnaste dåren ens med orimligt mycket fantasi kunde tänka sig att han skulle ha framför sig här i LHC. Här blir det mycket farande och flängande från sida till sida och målvakten tvingas reagera mest hela tiden. Och här blottas Heljankos största svagheter:
- Killen är alldeles för svag i bålen. Redan på min 11-åriga målvaktsgrabbs träningar jobbar man med bålstyrkan. Den är A och O för att en målvakt ska orka hålla upp kroppen i sidledsförflyttningarna och förbli så stor som möjligt för att maximera sina chanser till räddning. Heljanko gör ofta “flygplanet” i sidledsförflyttningarna där han faller framåt och blir minimal. Det beror med största sannolikhet att han är för svag i bålen. Han blir liten och flaxig och kombinerat med ett i många gånger högst tveksamt positioneringsspel tvingas han oftare till sidledsförflyttningarna och sprattelgubben är ett faktum.
- Hans plockhandssida behöver knappast kommenteras mer. Där är han tyvärr riktigt svag eller åtminstone under genomsnittlig i SHL.
De här två punkterna ovan är allvarliga brister och svåra att göra något åt i hans ålder. I min bok är Myrenberg den bättre skolade målvakten av de båda och bör ges de chanser han förtjänar att på riktigt bli förstamålvakt. Med det sagt var han rakt upp och ner usel borta mot Örebro där han tyvärr var en avgörande faktor till vårt tidiga förfall.
För att sammanfatta; jag tycker det känns som att våra SCs stirrade sig blinda på Heljankos framgångar i Tappara istället för att göra läxan grundligt och välja en målvakt med sina styrkor i det typ av målvaktsspel han har att vänta sig när han vaktar kassen för oss.