Vi har onekligen haft tufft mot Leksand hemma, förra säsongens första match var vi bättre men Filip Larsson gjorde sin debut och höll sin första nolla och resten är historia.

Viktigt att arbetsinsatsen är lika bra som i lördags åt båda håll, tror just den detaljen är det som laget kontinuerligt behöver jobba med, alla vill kämpa men det måste kämpas på rätt sätt. Följa det man kommit överens om framförallt defensivt.

Sen får givetvis passningsspelet gärna bli ännu bättre i spelet med puck. Sämre än det varit den här säsongen torde dock vara svårt.

För mig är det också givet att Myren ska få chansen i kassen igen. Skickar helt fel signaler till hela laget om man ändrar. Myren har tagit sina chanser och förtjänar mer speltid.

Viktigt nu att Hulta och Rissanen visar varför de har sina löner i Fantens frånvaro.

Vi ses i Saaben!

Fantenberg är med och tränar för fullt idag 👍 ser ut att spela imorgon om allt känns bra efter passet

Även Ljungh, Lawner & Rissanen tränade.

Mcnugget Sjukt viktigt! Och sjukt otippat med tanke på hur det såg ut mot Växjö. Riktigt fina nyheter.

alfie Riktigt fina nyheter.

som ett bättre nyförvärv!

Känslan är riktigt diffus inför denna matchen… Ett totalt disorienterat lag utan förmåga att spela tillsammans och utan riktning gjorde en riktigt bra insats i lördags mot vxjö. Hur kommer man svara upp mot detta? 2 vinster på raken är ju verkligen inte Clubens melodi…

Känslan är att Leksand också är riktigt opålitliga. Höga toppar och djupa dalar. Får väl hoppas att de har en dålig dag, då har vi chansen även med en medioker insats. Men helst ser man ju en liknande insats som mot Växjö och en känsla av stabilitet i insatserna. Gör vi en till sån match och visar att vi kan prestera konsekvent så tror jag det kan göra mycket för självförtroendet inför stundande bortaturné.

Att Fanten eventuellt kan vara med imorgon är brutalt viktigt. Även Lawner verkar vara redo för spel.. Hoppas han går in på Törnas plats. Känns som det behövs en skridskostark spelare där bredvid dansken, men Törna ser ut att trampa i kvicksand denna säsong.

Skönt att Lawner är igång och tränar, ser ut som han spelar imorgon. Gärna på Törnas plats. Han har varit dålig rak av. Har ändå svårt att tro att Östman bänkar Törna trots allt.

Att Fantenberg, Ljungh och Rissanen tränar fullt idag och väntas vara med imorgon gjorde att mitt magsår blev lite mindre. Men jag hatar att möta Leksand på hemmaplan. Då sitter alla dessa vidriga Norrköpings-, Finspång- och Rimforsabor och sjunger om hur de är Dalmasar. När de pratar bredare Östgötska än 90% av oss på detta forum.

HNez Ja, det är äckligt när de sitter och vevar med sina fula halsdukar… “Krigare,krigare, krigare” Man blir spyfärdig, i synnerhet som samma klientel suttit med brynäströjor i andra matcher…

jg

Nog ska väl ett topplag kunna motverka ett krigargäng genom att hitta tillbaka till sitt topplagsspel genom att visa topplagsbeteende? 🍺

• jg svarade på detta.

HNez Men jag hatar att möta Leksand på hemmaplan

Kan ändå tycka Leksand hemma är en fin kamp. Inte i nivå som fusk-brynäs och HV men ändå en match man gillar. Om man vinner förstås…annars är det vidrigt.

Leksands fans är lite SHL:s motsvarighet tlll Liverpools fans. Tror hela världen, oavsett favoritlag är intresserade av om de vinner eller blivit bortdömda. Men hellre det än icke-lag som Örebro och Växjö.

MrNebbiolo Absolut, bara genom att identifiera sig som ett “topplag” ska man ganska enkelt kunna vinna denna matchen…. och jag får sova gott med ett leende på läpparna… där litar jag på Klasse och Stålis till 100%…

Så satans viktig match. På ett sätt var det lite jobbigt med Växjöinsatsen. Torsk där så hade man kunnat va lite uppgiven och blasé idag men på klassiskt Clubenmanér slänger man in en bra insats lite här och där för att hoppet ska återvända. Så nu sitter man i vanlig ordning och hoppas på en stabil insats och isf andra raka och en känsla av att vi börjar få ordning på’t. Odds på att det kommer hända?