Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad
Oscar Lawner - skadad

Fem senaste:
Brynäs - Linköping 5-2
Luleå - Linköping 5-2
Linköping - Malmö 3-0
Modo - Linköping 3-4 OT
Linköping - Örebro 0-2

Lagstatistik:
GFA - 2.44
GAA - 2.99
PP - 25.53% PK - 79.55%

Interna poängligan:
Ty Rattie - 14P (7+7)
Markus Ljungh - 14P (2+12)
Linus Hultström - 13P (2+11)
Robin Kovács - 12P (3+9)
Oscar Fantenberg - 11P (4+7)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 14 matcher, 89.11% och 2.77 GAA
Jesper Myrenberg - 4 matcher, 90.65% och 2.43 GAA

Saknade spelare:
Martin Lundberg - skadad
Keegan Lowe - skadad

Fem senaste:
Växjö - Luleå 5-2
HV71 - Växjö 3-5
Brynäs - Växjö 4-3 OT
Växjö - Rögle 3-1
Rögle - Växjö 5-2

Lagstatistik:
GFA - 2.27
GAA - 2.51
PP - 12.90% PK - 68.97%

Interna poängligan:
Joachim Blichfeld - 9P (6+3)
Manuel Ågren - 9P (5+4)
Elias Rosén - 8P (2+6)
Victor Stjernborg - 7P (3+4)
Otto Koivula- 6P (2+4)

Interna målvaktsligan:
Emil Larmi - 10 matcher, 90.80% och 2.30 GAA
Adam Åhman - 7 matcher, 89.13% och 2.42 GAA

Tidigare möten:
Växjö - Linköping 3-2 OT

Kom igen Cluben!

Östman var nog en hårsmån från att få kicken ifjol om 0-3 mot Malmö hade lett till ännu en förlust.

Nu är vi där igen. Torsk och dåligt spel på lördag så börjar det nog faktiskt osa katt på riktigt.

Frågan hänger nog även på vad man har för alternativ. Ska Jakobs och Arla ta över? Lyfta upp Andersström? Alternativen känns inte jättebra men snart börjar vi nå en point of no return.

Om PJ och Tony har gjort sitt jobb borde de ha en plan B redan från att man såg indikationerna på försäsongen..

På tal om Arla, det är ju inte så att han sjuder av energi i båset, ser helt likgiltig ut.

Myrenberg i kassen, Hävelid som ordinarie back och bort med Törna från andrakedjan. Det är väl åtminstone några saker man kan prova för lite ny energi i laget.

Men det blir tufft. Till skillnad från LHC så har Växjö ett bra grundspel.

Detta blir min första match på plats iår. Jag brukar få till ca två hemmamatcher och två i Scandinavium.

Förra året var första gången jag tog med mina smågrabbar på hockey. Vi fick se ett av säsongens bottennapp och dessutom uppleva hockey i en tyst arena. Deras intresse kanske inte rusade efter tillställningen. Men några minnen fick de och lite supportrar har de blivit.

Iår (på lördag) hoppas jag kunna förstärka barnens band till cluben. Det som min pappa gjorde när han introducerade mig för lhc för 30år sedan. Jag vill att mina barn ska vilja komma tillbaka till arenan. Jag vill att de ska skapa positiva minnen. Detta är ett bra tillfälle att kunna göra det på lördag .

Jag hoppas på mål, att vi får jubla, att det är stämning. och för denna match tänker jag skita i hur fan allt sett ut denna säsong. Och jag hoppas åtminstone laget kan spela för de supportrar som troget kommer och kollar på eländet och de som göder sitt supporterintresse.

Snälla LHC. Hjälp mig att hjälpa er att sprida intresset och kärleken.

Så, nu har den frustrationen efter gårdagens debacle. Ska vi ha någon chans att få ordning på spelet och därmed poängskörd så krävs det givetvis att spelarna tittar varandra i ögonen och bestämmer att man steppar upp. Det är så pass proffsiga/dyra grabbar vi har i truppen, det kan man kräva. Sen måste tränarna börja ta sina roller på allvar och börja bli lite seriösa. Starta med att ta ut det bästa laget och formera kedjorna/backparen hierarkiskt. Tex ska Törna spela max i en fjärdekedja och WK absolut inte i ett första backpar.

Jirpo Ska vi ha någon chans att få ordning på spelet och därmed poängskörd så krävs det givetvis att spelarna tittar varandra i ögonen och bestämmer att man steppar upp.

Är det inte precis det man gjort under alla allvarliga snack som sammanlagt resulterat i exakt noll?

Över 9 år sen jag missade en match men med Växjö som motståndare och gårdagen i färskt minne är jag mer sugen på att göra precis vad som helst förutom att titta. Så långt har det gått. Hultström är positiv och tycker de hade bra hugg. Det var bara målen som saknades igår och att man tydligt kunde se vad de jobbat med under uppehållet. Där ser jag och Hulttoft diametralt olika på saken.

Men det är väl i matcher som imorgon vi supportrar kan bidra och hjälpa till istället för att sitta och vara bitter i garaget. Ta sig till arenan och bidra med så mycket energi man bara kan.

Det enda roliga på förhand är att det kommer bli mycket folk. Finns inte så många sittplatser kvar så lär väl bli runt 7000-7500 kanske? Det är ju bra

Lukkinen Jo, eller nja. Det är det vi alla har förväntat oss ska ha skett. Men någon verkar stå i vägen för att man ska gå från ord till handling. Tittar man på den trupp vi har och kostnaden kring den så måste det gå att få ur mycket mer kvalitet och resultat. Om inte tränarna kan åstadkomma det så är det ju enbart spelarna själva som kan skapa förändring. Annars kan vi lika gärna ändra strategi kring värvningar och t.ex. enbart ta in nya spelare ifrån allsvenskan och därmed halvera lönerna.

Kallzon Kovács fyller år imorgon

50/50 att det blir kalas istället för match då.

Kom till insikt efter ett par glas. Under flera år levde vi på att Broccy levererade och bar oss offensivt. Nu 9-10 matchers torka. Se till att han börjar göra 4-5 pånge per match fram till mars och vi är hemma. Funkat förr, det är lösningen!