Nils Ja att vi ska ta minst 12 poäng på dessa 8 matcher är ett rimligt krav om vi ska kunna nå slutspel.

Tveksamt ifall 12 av 24 poäng räcker för att lämna ingenmansland. Det är nästan samma poängsnitt som Leksand och Rögle redan ligger på. Sedan ska samtliga lag utom SAIK spela 1-2 matcher fler än LHC fram till nästa uppehåll. Tror LHC behöver minst 15 poäng under denna period för att ligga på play in.

12p är för dåligt, det ska krävas mer av LHC. 8 matcher är inte mycket. På pappret ska LHC kunna ta 8 på raken. Kan Brynäs det så kan dom om dom vill!

12 poäng är givetvis inte något man gör kullerbyttor av men jag beaktade att schemat är väldigt tufft med bland annat 5 bortamatcher och där hemmamatcherna är mot bl a Växjö och Frölunda. Av de 8 matcherna ser jag ingen given trepoängare ens om vi hade varit i form mer än möjligen Leksand hemma.

Kovacs klev av gårdagens träning, inte med idag heller. Sjuk? Skadad?

Har också hört idag att dom ” tror ” att myrenberg kommer spela denna säsong men att det är extremt osäkert. Skadan är vansklig och läker långsamt var orden.

East Därför testar man kanske att ha Kovacs med två där båda täcker upp bra i defensiven.

Samtidigt har Ljungh bedrövliga defensiva siffror tydligen. Så känns ju inte som att det kommer täcka upp så mycket för Kovacs

Mcnugget Kovacs klev av gårdagens träning, inte med idag heller. Sjuk? Skadad?

Hoppas att det inte är något allvarligt..

Mcnugget Har också hört idag att dom ” tror ” att myrenberg kommer spela denna säsong men att det är extremt osäkert. Skadan är vansklig och läker långsamt var orden.

Har redan räknat bort honom hela säsongen. Han har inte spelat med laget på tre månader. Senaste man hörde något i Corren hade han åkt på ett bakslag och det fanns ingen tidsplan för en comeback.

• Nils svarade på detta.
    • Nils gillar detta

Mcnugget

Han har väl problem med ryggen? Gick rykten om att Hävelid skulle bli tvingad att avsluta karriären när han hade ryggproblem för några år sedan. Så ryggen är lurig (om det nu är det).

Kallzon yggproblem för några år sedan. Så ryggen är lurig

Finns ju ett gäng skidåkare och fler från andra sporter som också har ryggproblem. Jag vet inte om det beror på för mycket/tung träning i tidig ålder eller vad som är problemet, men det är ett utbrett problem, och mitt intryck är att det är svårt att bli av med problematiken när den väl uppstått.

Corren:

Lagom till att LHC återstartar SHL-hockeyn med bortamatch mot Brynäs fanns inte Robin Kovacs med på träningen i Saab arena.

Förklaringen kom efteråt: han är sjuk.

– Förhoppningen är att han kan vara med på torsdag. Det tror jag, säger Klas Östman, tränaren.

– Han räknas vara tillbaka imorgon, flikar fysioterapeut Jonas Emmoth in.

Ja, det blir spännande att se vilket lag det är som kommer ut till denna matchen. Förtroendet är ju nära noll igen så det är upp till bevis…

jg Förtroendet är ju nära noll igen så det är upp till bevis…

Men likt förbannat börjar jag bli sugen och förväntansfull inför matchen.

Det lär väl gå över 10 minuter in i p1 förvisso…

Metallica Mcnugget Har också hört idag att dom ” tror ” att myrenberg kommer spela denna säsong men att det är extremt osäkert. Skadan är vansklig och läker långsamt var orden.

Har redan räknat bort honom hela säsongen. Han har inte spelat med laget på tre månader. Senaste man hörde något i Corren hade han åkt på ett bakslag och det fanns ingen tidsplan för en comeback.

Ja jag har också räknat bort honom denna säsong, det är ju tråkigt men så ser det ut, det är ju ingen ide med falska förhoppningar Men va fan skulle han tillfriskna i vår så får han bli vår bonuskula i slutspelet.

Aja ska i alla fall bli kul o se förstakedjan o Kovacs med Ehn.

Det verkar som att Little också har spelat småskadad fram till uppehållet. Kan ju förklara varför han inte riktigt har fått ut så mycket av sitt spel.. Från Corren:

“Det här brejket kan göra att man kan återhämta sig lite. Det har varit lite småskavanker som spökat och nu kan jag förhoppningsvis återhämta mig mer”, säger 36-årige Broc Little om landslagsuppehållet i SHL-spelet.

Metallica

Märklig artikel. Ena stunden är han bästa poängplockaren i SHL för att i nästa stund inte vara det, sen är han tydligen det igen i faktarutan. Men tittar jag i statistiken så är han fortfarande en poäng bakom Lasch. Misinformation!

Little måste ha gått poänglös i 10 matcher snart va?

P22 Broc har inte slagit Lasch än! Förr eller senare sker det. Lacsh har 379 och Broc 378.

Precis. Nu har vi fått lära oss att man inte ska tro på allt som står i tidningen.

cremator

Äntligen någon som lyssnar på mig!

cremator @livetshardaskola183618

Fortfarande mer trovärdig än Anders Lindberg, Jonna Sima och Karin Pettersson. 🙂