Det verkar som att Little också har spelat småskadad fram till uppehållet. Kan ju förklara varför han inte riktigt har fått ut så mycket av sitt spel.. Från Corren:

“Det här brejket kan göra att man kan återhämta sig lite. Det har varit lite småskavanker som spökat och nu kan jag förhoppningsvis återhämta mig mer”, säger 36-årige Broc Little om landslagsuppehållet i SHL-spelet.

Metallica

Märklig artikel. Ena stunden är han bästa poängplockaren i SHL för att i nästa stund inte vara det, sen är han tydligen det igen i faktarutan. Men tittar jag i statistiken så är han fortfarande en poäng bakom Lasch. Misinformation!

Little måste ha gått poänglös i 10 matcher snart va?

P22 Broc har inte slagit Lasch än! Förr eller senare sker det. Lacsh har 379 och Broc 378.

Precis. Nu har vi fått lära oss att man inte ska tro på allt som står i tidningen.

cremator

Äntligen någon som lyssnar på mig!

cremator @livetshardaskola183618

Fortfarande mer trovärdig än Anders Lindberg, Jonna Sima och Karin Pettersson. 🙂

cremator Det är synd att idioten Musk äger X, så vad som skrivs där kan man inte allt lita på.

SR/SVT är den mest sanningsenliga stället att hämta information på. De vinklar inte nyheterna alls utan försöker alltid vara objektiva. Jag tycker att det är för mycket klagande på SR/SVT som jag finner är riktigt neutrala.

Sedan har jag stor tilltro till Aftonbladet/SvD och Expressen/DN, ok att de vinklar vissa artiklar pga sin politiska hemvist. men det vet ju vi alla så det är inte så svårt att skala bort.

Nils SR/SVT är den mest sanningsenliga stället att hämta information på. De vinklar inte nyheterna alls

Instämmer. Helt objektiva och opartiska alltid. Det beror nog på att de som jobbar på SR/SVT kommer från olika politiska inriktningar och anställs enbart på meriter, aldrig genom nepotism. På SR/SVT hör man röster från den absoluta vänsterkanten till den absoluta vänstermitten. Tack vare det får man alltid det breda perspektivet på saker och ting.

Mot Brynäs vinner vi med 2-1!

Kallzon som jag hört vet de inte ens exakt vad de är för fel på ryggen, så vi kan nog lugnt räkna bort honom

Edit: hyfsat trovärdig information/källa

Känns som en jobbig match det här. På ena sidan ett topplag (😬) som har gott självförtroende efter att ha överraskat i säsongsinledningen. På andra sidan raka motsatsen. Lägg där till bortaplan, så är det väl inget om som talar för Cluben.

Jag är skeptisk till hur snacket går i intervjuerna. Broc säger att vi ska spela ”snabbare hockey med en bättre defensiv” och Fanten säger att vårt problem varit att ”vi försökt att kontrollera för mycket och tagit tillbaka pucken i stället för att vända spelet snabbt”. Jag tycker ett större problem varit att vi inte lyckats föra pucken in i anfallszon under kontroll, dvs snarare för lite kontroll och att man stressat iväg dåliga pass för att snabbt få in pucken i offensiv zon.

Nåja. Kedjorna tycker jag åtminstone ska bli spännande att se 😅

alfie var väl förra veckans tugga puck? Statistikkillen där sa att Ljungh hade katastrofsiffror i år om jag minns rätt.

siffror hit och siffror dit på enskilda spelare (som vi vet kan mer än de visar under säsongsinledningen) bryr jag mig inte så himla mycket om. Inte heller siffrorna som gjorde gällande att vi ska ligga där vi ligger som lag. Tror väl vi alla här inne är rörande överens om att det synts enormt stora problem i vårt spel och vi är väl alla rörande överens att det måste börja se bättre ut snart om detta inte ska bli en riktig fiaskosäsong. Om vi får ordning på spelet så kommer det (med tanke på skillsen och potentialen i det här laget) även få konsekvenser på siffrorna (beroende lite på slump före efter eller samtidigt som det även märks i tabellen)

cremator med kontroll antar jag att de menar att ofta när vi tagit kontroll över pucken spelar vi egen spelare bakom eget mål, väntat in alla eventuella byten på egna spelare, låtit motståndarna backa hem och sedan kommit samlat i ett anfallsförsök från egen zon. Nu är min tolkning att tanken verkar vara att genomföra snabbare spelvändningar innan motståndarna hunnit samla sig. Då kanske vi kommer in i zon lättare, och därifrån har vi varit rätt bra ändå. Det är ju kontrollerade zoningångar ffa som varit odugliga (detta finns det ju statistik på, någon som sitter på den? @Metallica @Hank). Tror snabba spelvändningar passar oss bättre i detta läge eftersom vi saknar en del spelskicklighet från backposition.

cremator Broc säger att vi ska spela ”snabbare hockey med en bättre defensiv”

Han säger också att de har ätit middag ihop en gång så då är nog lagsammanhållningen fixad!

Var lösningen så enkel som en middag, försöka spela snabbare och försöka ha bättre defeniv återstår att se imorgonl! Då är jag en av dom som skriver under på att jag överskattat våra probem!

Är evigt trött på att i alla intervjuver med spelare (och de flesta experter) så tar de upp “Vi har ett enormt skickligt lag/med så många spetsspelare…/i år har vi sån kvalite och spets”. Jag hade hellre sett att det visade sig på isen innan man snackade om hur bra och spetsiga alla är. Ingen kan leva på gamla meriter. Dags för Shore, Elie, Kovacs, Fanten och Broc att göra skäl för lönen.

Kjeppkinesen Nåväl Kjeppis, i den sanning som du och dina likasinnade lever i så är allt som inte är konservatism eller högerpopulism att vara vänster. Nog blir all media vänster då. Jag tycker Anders Lindberg är en förbaskat skicklig opinionsbildare och samhällsgranskare. Jag håller inte med om mycket han skriver, men att öppet ta in andra perspektiv är en förutsättning för att ha välgrundade egna värderingar.

Det är för övrigt därför jag lyssnar till en brynäsare eller hv-supporter även fastän de allt som oftast är helt fel ute.

Det ska bli spännande att se vilken Hävelid vi får och hur man väljer att matcha honom i laget. Jag hoppas han får tid med Rissanen och att Strandell matchas i tredjeparet. Även om Hävelid stundtals har haft stora brister i spelet så har han kvaliteter som han måste få chansen att nyttja och växa in i. Funkar det inte så får man dock kanske fundera på om han behöver samla lite självförtroende i HA.

ananas Det är ju kontrollerade zoningångar ffa som varit odugliga

Enligt statistiken ligger vi på fjärde plats i ligan sett till antalet kontrollerade zoningångar per 60 min 5v5. Little och Hofbauer är topp 10 i ligan i kategorin.
                Bonusinfo: Tydlig topp två är Frölunda och Brynäs, botten två är HV (överlägset sämst) och Rögle.

Hank Hmm, undrar hur man mäter det. Är det bara att korsa blålinjen med kontroll på pucken? För det kan man ju va bra på men har man sen inte medspelare med sig i bra positioner så det leder till något etablerat är det ju inte värt något (dvs om den resultatlösa dumpen sker efter man korsat blålinjen istället för innan, typ), men det kanske är en annan kategori…

För håller med i @ananas känsla. Oftast känns det som att vi kommer oorganiserat och får dumpa/skarva ner pucken och är sen för osynkade i forechecken vilket oftast leder till att motståndarlagets backar kan spela sig ur pressen för lätt.

alfie vi kommer oorganiserat och får dumpa/skarva ner pucken

Om man dessutom, som LHC, är tvåa på varenda puck utmed sargerna så blir det svårt att spela hockey.

Jag för min del välkomnar en lägre tröskel för att sätta igång snabba spelvändningar, vilket jag också upplevde att vi gjorde med framgång förra säsongen. Nuvarande strategi där man startar varje anfall bakom egen bur sätter väldigt höga krav på spelsystemet.

Gällande kontrollerade zoninträden som mått korrelerar det fint med att anfallet resulterar i lägen utifrån vad jag läst, med reservation för att det gällde NHL.

Kjellman men att öppet ta in andra perspektiv är en förutsättning för att ha välgrundade egna värderingar.

Helt enig. Det är därför jag engagerar mig i och läser både MSM, alternativmedia och substack-journalister (de enda med journalistisk integritet kvar), vilket är en förutsättning om man vill förstå hur mycket propaganda MSM bedriver.

Hade journalist varit en legitimerat yrkestitel hade Anders Lindberg blivit av med sin licens för längesen.

PuckOut Rissanen - Strandell

Kreu - Hävelid

Givna backpar. Kreu och Hävan lirade en del ihop förra säsongen.