damphunden Vår lille finske burväktare går från klarhet till klarhet. I övrigt en jämn tillställning och mer kvalitativ match än förra.
Joonas84 Vi är desperat behov av en ny röst i båset. Kostsamt att kicka Östman men småpengar jämfört med om vi åker ut. Vi behöver undvika de två sista platserna för om det här laget spelar kval kommer vi garanterat åka ut!
... Det positiva är att man inte kan klaga på inställningen iallafall, alla kämpar ju som själva fan - det negativa är ju att vi inte kommer någon vart.
LaumannBingo ... Ska vi vara nöjda med ett lag bara dom kämpar kan vi värva 20 stycken Hoffa, Bouma Johnsson men vi kommer inte vinna matcher för det….
Pucken Det blir ju inte så långa resor nästa år för det här bekväma laget när dom får åka till Småland varannan match
Malkin Befriande att se hur Strandell vårdar pucken. Tänk om alla backar kunde spela så med pucken, och ha en tanke med det de gör. För övrigt håller jag med Mange Johansson i att de försöker spela för snabbt för sin egen förmåga, istället för att dra ner på tempot ibland och sen blixtra till. Jag upplever dels att det ser stressat och forcerat ut, men också att spelet blir lättläst och att det går ut över det kreativa.
Mittzon Miserabel period som man önskar man inte sett. Vårt man-man-försvar totalt ihåligt. Inga dåliga lägen Malmö skapar så fort någon lyckas göra sin spelare.
LaumannBingo LittleT Man kan ju alltid hoppas. Men jag tror inte det räcker med att byta ut Jakobs eller Arla tyvärr, det är högsta hönset som måste bort för att något ska hända på riktigt, han ändrar inte sin syn på hur hockey ska spelas för att han får någon ny bredvid sig
LaumannBingo ... Absolut inte, men det räcker inte på långa vägar att bara jobba hårt. Nu möter vi Malmö seriens formsvagaste lag, där håller det att bara kämpa, möter vi bättre lag kommer vi bli slaktade
Lukkinen 0-0 inför sista och i farliga chanser är det i bästa fall lika. Kan gå precis hur som helst. Riktigt otäck period framför oss nu!