Saknade spelare:
Sam Vigneaul - skadad

Fem senaste:
Färjestad - Modo 2-1
Modo - Rögle 1-2
Modo - Skellefteå 4-3
Linköping - Modo 6-5 OT
Brynäs - Modo 5-2

Lagstatistik:
GFA - 1.90
GAA - 3.49
PP - 8.82% PK - 79.31%

Interna poängligan:
Sampo Ranta - 8P (3+5)
Johan Södergran - 6P (4+2)
Alexander True - 6P (2+4)
David Bernhardt - 5P (2+3)
Mattias Norlinder - 5P (1+4)

Interna målvaktsligan:
Lassi Lehtinen - 10 matcher, 88.22% och 3.50 GAA
Olle Eriksson Ek - 3 matcher, 88.73% och 2.79 GAA

Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad
Mattias Hävelid - skadad
Oscar Lawner - skadad

Fem senaste:
Linköping - Örebro 0-2
Leksand - Linköping 3-1
Linköping - Skellefteå 3-4 SO
Rögle - Linköping 4-1
Linköping - Modo 6-5 OT

Lagstatistik:
GFA - 2.37
GAA - 2.93
PP - 22.22% PK - 80.65%

Interna poängligan:
Ty Rattie - 12P (6+6)
Robin Kovács - 11P (3+8)
Linus Hultström - 11P (2+9)
Markus Ljungh - 10P (1+9)
Oscar Fantenberg - 8P (4+4)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 10 matcher, 89.85% och 2.69 GAA
Jesper Myrenberg - 4 matcher, 90.65% och 2.43 GAA

Tidigare möten:
Linköping - Modo 6-5 OT

Kom igen Cluben!

Det blir förlust och SAAB:en brinner ner så grabbarna inte har nåt att komma hem till.

Jag är redo Putin. Gör slut på lidandet. Nuke:a mig rätt på lilltån.

(Kör omvänd psykologi på Gud eftersom varje gång jag känner mig optimistisk och tippar vinst så går det som det har gått de senaste fyra matcherna)

Bortamatch mot ligans överlägset sämsta lag. Dags att sluta snacka och börja prestera. Förväntar mig ett påkopplat LHC där alla ger 110% för att vända trenden.. Annars blir det ingen rolig säsong detta.

Repetition från förra året. 7-4 till MoDo.

Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av den här matchen!

Vore kul om vi gjorde ett mål iaf..

Behövdes en rejäl utskjutning efter lördagens match på Ågatan och diverse kurer igår för att vara människa idag, men fan vad jag känner att vi kommer åka upp på lördag till luleå med två raka vinster i bagaget.

Kan inte säga att känsla är tipptopp inför denna match. Vi kommer spela med kniven mot strupen och hoppas verkligen att spelarna (som ska visa vägen) och alla ledare kan ta sig an uppgiften på ett bra sätt.

Det kommer krävas en herrejösses insats ifrån oss om vi ska vinna.

Mentalt nedbrutna, torsk..

Det här laget behöver få bottenkänning innan det kan vända, likt förra året. Rätt miserabla insatser som nådde en ny nivå i första perioden mot Malmö hemma. Vändningen kom där.

Huruvida vi har fått bottenkänning än vet jag inte, känns som att laget hittar nya nivåer av slapphet hela tiden. Men det vore klädsamt med en riktigt bra insats mot Modo, och att vi förhoppningsvis redan har fått den avgörande bottenkänningen för i år.

exile82 Det här laget behöver få bottenkänning innan det kan vända, likt förra året. Rätt miserabla insatser som nådde en ny nivå i första perioden mot Malmö hemma. Vändningen kom där.

Tycker det börjar bli väldigt tydligt att det kortvariga lyftet förra säsongen kom inifrån gruppen av spelarna. Många var revanchsugna och tröttnade på att vara ligans slagpåse. Det var ju inte Östmans spelidé eller nyfunna förmåga att coacha som gjorde att laget vann mycket under någon månads tid. Annars hade han ju kunnat upprepa detta fler gånger.

Nu är vi tillbaka i bekväma Klas verklighet och då tar man en tabellplaceringen 11-12 som vanligt. Spelarnas största fokus är familjelivet och golf. Ingen som riktigt skäms över sina insatser. Det finns fortfarande ingen som riktigt förstår hur man vill spela. Ska det bli något vettigt av denna säsong behöver man visa det redan denna vecka. Annars tror jag man får fundera ordentligt kring förändringar i ledarstaben.

Varje hög uppåtstuds börjar med en hård smäll i backen.

Med det sagt så kan det här likaväl vara den där smällen….

Detta är en jävla ångestmatch alltså… orkar inte ens tänka på vad en torsk imorgon betyder. Eller är det nu den berömda draken lyfter?

Kom igen nu Cluben!

“Draken lyfter i motvind. Obvious”

- Slavomir Persson

Nu har man varit ute i både Corren och egna kanaler med Östman, PJ, Fanten, Broc och Ljungh för att klargöra hur missnöjda man är med nuvarande läge och några av insatserna det senaste. Nu är det upp till bevis.

Det är svårt att kräva mitt under en förlustsvit att man ska ha axlarna nere och spela bländande hockey, men den spelare som inte backcheckar ordentligt eller som mysglider till byte ikväll får gärna packa väskan.

Ikväll är det dags att visa om man fortfarande kan vara ett jävla gäng eller inte. Jag hoppas verkligen få se GRABBARNA kriga för varandra och för Cluben, och sen tar vi det därifrån.

Ankan har spelat väldigt bra men kanske dags för Myren nu?

cremator precis så. Jag förväntar mig inte skönt klapp-klapp-spel men jag kommer inte tumma på kraven på en riktig jävla insats. Jag tror ändå att vi får se taggade “grabbar”, och jag tror även att det räcker för 3 pinnar