Kan bekräfta att Mike påstod att det bara fanns fyra spelare i J20 som var med och vann SM-guldet förra året. Det var i samband med frågan varför man chansar och inte sätter iaf två junisbackar ombytta i båset när man, enligt Mike, har en av anledningarna till kräftgången i att man spelar med kort manskap. Svaret var då att bara fyra spelare fanns från guldlaget i våras. Tolkade inte svaret som att han bara menade backar utan han talade om laget i stort eftersom resonemanget handlade om (o)möjligheten för Cluben att lyfta upp spelare temporärt vid en tillfällig kris - som andra lag med sämre J20-lag gör... Lärdomen han och andra i klubbledningen istället gjort i höst var att man skulle tagit in avlastning i spelare från Allsvenskan.. :roll: Genomruttet resonemang i mina öron att inte tro mer på sitt framgångsrika junislag, när andra kan med sämre lag. Nej, jag tror inte vi har ett jämnt juniskollektiv utan spetsspelare och andra lag har enstaka stjärnor och utfyllnad..
Ska något göras lät det mer som det var fråga om spelartruppen. Jag kan tolka det fel. Men ett som var säkert var att Mike helt och hållet sköt in sig på att spelarna inte presterat och att det fanns många som behövde rannsaka sig och komma igen. Ish de duktiga landslagspelarna. Att det kunde vara miljön som gjorde att huvudet ställdes om i LHC-dressen var han tillslut tvungen att medge. Det är inte möjligt att bortse från det.
Spelarnas åsikter (fattade aldrig om det var åsikter från "kärnan" #24, #33, #9, #7 och några fler? eller om det var generellt. Har dock för mig att Mike uttryckligen sa att de INTE hade talat med alla spelarna.) Det som framkommit genom dessa informationsvägar var att tränarnas matchförberedelser var toppen. Träningarna var tuffare i år än förra året. Men med inget ord berörde han coachandet och matchagerandet. Han fick med sig en fundering om T/O-bristen som han skulle kolla upp, han kan vara något på spåren - håll tummarna så kanske han upptäcker att coachningen kanske är möjlig att utföra bättre. :x
Han poängterade att vårt stöd var som viktigast just nu. Jag blir ärligt talat kluven i detta, för jag ser det som helt bortkastat att heja och driva på när Gunnar sköter coachandet. Glädjen blir som bortblåst när man ser fadäserna i coachningen och de ständigt återkommande urusla matchningarna till matchutvecklingen. Det har inte lett ETT ENDA STEG FRAMÃ…T under alla omgångar. Det som funkar bäst och som känns ärligast är att i stunden hylla spelare som gör rätt saker. På så sätt kan man kanske få dem att växa och få energi precis som #27 och #84 säger sig göra och sägs av Gunnar m fl när vi hejar på just dem. Laget kan man låta bli att hylla annat än efter framgång. Klassisk betingning har funkat utmärkt förr på betydligt mer komplicerade saker än en grupp hockeyspelare...