MrNebbiolo Det känns faktiskt otroligt skönt att man är bjuden på middag i Stockholm på fredag och slipper lidandet. Blir kul att hoppa in här för att se om det ska drickas för att fira eller att sörja.
Metallica ananas Men att ju Myren och Hävelid var frånvarande och ersatta med betydligt mindre spelskickliga backar tror jag har väldigt stor påverkan för hur lätt vi kommer ut egen zon och kan ställa om. Absolut. Håller helt och hållet med dig i detta. Nu har jag fått ur mig lite ilska ur kroppen. Bara att blicka framåt. Förra säsongen krävdes det fem raka förluster och 7 insläppta mål mot Modo av alla lag. Sedan kom lyftet. Vi betar av den hemska sviten redan nu under försäsongen istället. Brynäs ska få lida för detta nästa vecka.
Lejon-Fantasten Stople in Har du Corren ingår troligen Aftonbladet- sport i tv, så du kan se. Tacksamt tips, om det funkat. Men tyvärr inte. Man måste skaffa 2 månader plus för 129 kr även om man loggar in med sitt Corren-konto. Så det får vara för min del med, 129 kr för att se en match och på det sponsra Sportbladet, nej tack 😂
Metallica alfie Vanliga AB Plus är det. Här är en gratislänk för oss som är kunder hos Telenor https://kampanj.aftonbladet.se/telenor
Lukkinen Metallica Här är en gratislänk för oss som är kunder hos Telenor https://kampanj.aftonbladet.se/telenor Verkar även funka om man har Vimla 😮 Kanske för att de nyttjar Telenors nät?
alfie Nice! Råkar vara medlem just nu, det var ju tur. Kör nån månad här och där när de har 29kr-kampanj om det är några särskilda artiklar man vill läsa.
MrNebbiolo Går in och läser corren…. ”Om man kollar träningen görs inga ändringar i kedjorna” Jag hjular verkligen att jag slipper se skiten imorgon. Det gör nog inte Rattie och Elie som ännu en gång ska ha en helt oduglig center i mitten. Ridå
Metallica MrNebbiolo Ja, förstår inte riktigt tanken med att fortsätta spela Törna som förstacenter. Han ska inte spela så högt upp och han är en renodlad ytterforward. Två av två möjliga fel. Sedan har han dessutom haft det tufft att hitta tillbaka efter skadan. Elie - Ljungh - Rattie är ju verkligen en no brainer i väntan på Shore. Vi behöver en slagkraftig förstakedja när grundserien drar igång nästa helg. Kedjan med Lawner och Ehn har redan fått spela ihop sig en hel månad. De överlever nog några matcher utan Ljungh.
NimaVonSlätta Är det inte en följetong generellt med Klas. Atti inte göra det uppenbara och hela tiden sätta samman konstiga formationer? Ingen skulle ju dö av att han skulle sätta ihop nu några givna formationer någon gång? Jag ser det nästan som någon slags tics han har.
Jirpo Det ska bli intressant och se vem tränarna sätter i målet ikväll. På ett sätt vill jag att man spelar Heljanko så att han får möjlighet till revansch. Men samtidigt skickar man ju signaler till Myrenberg att han är nummer två då, vilket inte är bra. Det är trots allt genrep inför premiären och nu bör vår uppställning vara klar.
Metallica Jirpo Det ska bli intressant och se vem tränarna sätter i målet ikväll. Ja, verkligen. Finns det en chans att Myrenberg ska stå i premiären bör han nog få stå ikväll också. Allt annat vore ganska korkat. Vi vill inte ha en premiärmålvakt som inte har spelat match på en månad. Ställer man Heljanko även ikväll så tolkar jag det som att han även ska stå mot Brynäs nästa helg. Vi vet inte hur tränarna resonerar eller hur det har sett ut på träningarna etc. Men just nu tycker jag Myrenberg än så länge är den bättre målvakten.
Kjellman Nu håller jag förvisso stenhårt i principen att inte se någon försäsongshockey (råkade se lite mot FBK när vi zappade runt och dottern ville kolla) men om man ändå ska sumpa en lina kan man väl lika väl ge typ Wagner chansen eller nåt. Med det sagt är det väl bra at Törna får möjlighet att vänjas in samtidigt som Hoff får visa upp sig i en för honom naturlig roll. Säsongen har inte börjat, de kanske har varit kassa för att Sebbe kört för hård fys med dem innan match.
Stople in Som info. Jag ser att kvällen sändning börjar redan 17.30. För egen del trodde jag på 17.50. Förhoppningsvis är det lite intressanta inslag före nedsläpp. https://tv.aftonbladet.se/kategori/5/sport
Kjeppkinesen X-(:)-X-y Ingen bra idé att länka gratisalternativ öppet på forat. Dels för att det är olagligt, men främst för att det innebär uteblivna intäkter till Cluben.
Mcnugget Vi kör en superförstakedja med Wagner Törnqvist Rattie idag. Ser verkligen finliret i den kedjan. Heljanko står. Är piss nervös att det åker in 5-6 mål bakåt idag med. Dåligt försvarsspel eller att heljanko läcker. Eller båda
Lejon-Fantasten Mcnugget Jag är mycket mer nojjig för den där första kedjan. Heljanko vill säkert ha igen för matchen senast, gällande kvällens match alltså ^^
Mcnugget Lejon-Fantasten absolut men beror också på om vi spelar som höns utan huvud i försvarsspelet eller som en aggressiv pitbull