Kul att stå på ståplats i Stånkan! Där tar dock det positiva slut från den här kvällen för jag är grymt besviken på LHC och marknadsföringsteamet framförallt! Man annonserade “retromatchen” i våras och då hoppades man på att det faktiskt skulle vara någorlunda retro. Tyvärr var denna kväll en stor besvikelse kring den aspekten!
Det var idiotiskt redan från början att annonsera att biljetterna till matchen enbart gick att köpa under LHC-dagen och under matchdag, men sedan går man ut först den här veckan med att annonsera att det går att köpa biljetter på webben också. Idioti rent ut sagt, men jag var ändå optimistisk på att man skulle uppfylla retrokänslan väl i arenan. Så blev det dock inte..
För det första är “retrotröjorna” inte retro. Det är juniortröjorna med den gamla loggan på. Hade det varit retro på riktigt hade man använt en röd tröja med den gamla loggan eller liknat den vid tröjorna runt millennieskiftet, men istället blev det en billig lösning som inte är retro överhuvudtaget.
Sedan fanns det inga pommesbrickor att köpa. En väsentlig del i nostalgin kring Stångebrohallen är inte tillgänglig och man går inte ens officiellt ut med att det inte säljs. Istället rapporterar Corren strax innan match och säger att det inte säljs pommesbrickor. Jag har inga problem med att det eventuellt inte finns möjlighet att fritera i hallen, men VARFÖR GÅR MAN INTE UT MED DET I KANALERNA?!!
Det värsta var dock att det knappt gjordes någonting för att marknadsföra matchen. Inga tillbakablickar, inga uppdateringar, nada! Det var som att man förväntade att det skulle sälja sig av sig självt, men det slutade med att det inte ens var i närheten av att vara fullsatt! Fullständigt haveri till marknadsföring och ett stort misslyckande för den så kallade “retromatchen”!
Så LHC, om ni tänkt återupprepa detta koncept: fira historian på rätt sätt eller försök inte överhuvudtaget, det blir bara patetiskt!