Du är helt rätt ute Sillen. Hockey agenter jobbar inom servicebranschen, precis som bilförsäljare och säljare i övrigt gör, och hockey agenter riktar in sig mot hockeyspelare (såklart). Sedan.. Utifrån ett marknadsförings mässigt perspektiv, så finns det självklart olika strategier inom försäljning, en del kör på den fula stilen, då de inte är lika begåvade på att sälja in sin/sina produkt(er), (i det här fallet hockeyspelare), och då kan de säga lite mindre bra saker om andra spelare, för att få sina egna spelare att framstå som bättre och mer prisvärda, och kolla! Vad lyckades agenten göra? Han snackar gojja om Hofbauer, såklart, för han vill att hans egna spelare ska se bättre ut. Han snackade Gojja till Siffet, Siffet skrev det här, och vips så kan flera tusen(?) LHC-supportrar och skribenter här, se, vad Agenten sagt indirekt, genom Siffet.
Handels-och servicebranschen är väldigt intressant på många sätt. Det finns många trix, knep, metoder och psykologiska parametrar som går att ta till. Och när det kommer till hockeyn, så är det just Buisness. Sedan finns det känslor och passion bland supportrar, hjärta bland spelarna, och lite gott och blandat runt omkring. Sedan är SHL i sig en produkt, så även samtliga spelare när de börjar spela hockey i de mer professionella ligorna, där de kan börja försörja sig på att spela hockey.