Cluben89 Du delar inte min åsikt, okej, men om detta nu ska vara det diskussionsforum med högt i tak som de flesta vill att det ska vara behöver man kanske inte kalla andras åsikter för bullshit bara för att man inte håller med. Du kan släppa det där med att skämmas eftersom du inte verkar förstå mig.
Men för att förtydliga; han klarar inte av situationen eftersom han bevisligen inte läste spelet bra nog eller hade tillräckligt låg fart in att kunna kontrollera sitt agerande på ett bättre sätt. Vad jag menar med att han kommer in felvänd är att han kommer med kroppen vänd mot sargen och inte tvärtom. Inget konstigt i sig men när man går in i tacklingen på det sättet han gjorde så kan han inte bromsa upp eller mildra kollisionen genom att ta det till stor del kropp mot sarg.
I övrigt är jag helt och fullt med dig om att det är väldigt mycket fokus på utfall snarare än handlingen som sådan, men det är nog 9 ggr av 10 i form av att man missar rätt fula grejer snarare än att man fäller för hårt pga utfallet. Givetvis ska ett straff vara detsamma utifrån handlingen och inte skilja utifrån hur det faktiskt gick i situationen. Det är därför jag säger skaderisk och inte faktisk skada när jag bedömer situationen.