NimaVonSlätta instämmer… hoppas jag får besöka tråden ”jag hade fel” och därmed ge @Nils rätt
God Jul Och Gott Nytt ÅR
Gott nytt år!
- Redigerad
Jag hoppas ni haft-och har en fantastisk nyårsafton-och att ni ätit och druckit mycket gott kära Bullen!
Till er som haft ett tufft år: Fortsätt kämpa, den tuffa tiden kommer snart vara förbi - det kommer bli bättre-och gå mot ljusare tider!
Till er som har haft ett bra år: fortsätt njut, det kommer fortsätta vara bra!
Gott nytt år kära Bullen-medlemmar!
Gott nytt år. En sak som inte kommer förändras är min kärlek till Cluben! Den är konstant. Ha det bäst!
Sillen stort tack Sillen det utvecklades oturligt nog till en vårdnadstvist. Jag tackar ödmjukast för de fina orden jag tror jag nämnt dig tidigare lite skämtsamt som forumets Niva (ngn annan var dock först med liknelsen, kanske kinesen).. Du och @Franckie Burns är lite särskilt uppskattade i min bok bland skribenter här (finns väldigt många bra andra med). Det bra om det nu finns ngt bra alls med min situation som ruinerar mig på psyket och pengar är att man ser saker för vad dem är. Lhc är en stor del av våra liv, men jag skulle vilja säga att det egentligen är gemenskapen i sportkulturen som är den viktigaste. Den blir lätt som en andra familj och det har fått mig personligen att hellre svara på sådant jag håller med om härinne än att jiddrar om motsatta åsikter. Så återigen ett gott nytt år till den stora Lhc familjen.
- Redigerad
NimaVonSlätta Lhc är en stor del av våra liv, men jag skulle vilja säga att det egentligen är gemenskapen i sportkulturen som är den viktigaste
Du sätter fokus på något väldigt viktigt. Idrottens betydelse för samhällen och demokratin. Dels folkhälsan såklart men även det faktum att inom idrotten förenas man nästan oavsett bakgrund, yrken eller andra egenskaper. Såklart finns det skillnader i förutsättningar, särskilt bland utövare och vilka som når sportslig framgång. Men supporterskapet är ändå en relativt jämlik arena. Där förenas man i sin kärlek till sitt land eller till sin ort med dess lag.
Nu var väl gladiatorspelen i Rom inte direkt vare sig idrott eller särskilt jämlik. Men för att hålla befolkningen sysselsatt och tillfredsställd var det mycket viktigt. Romarna och de gamla grekerna insåg idrottens betydelse redan på sin tid.
Jag tycker att all idrott är mycket viktig i samhället, oavsett om man utövar den eller är supporter. Det är lätt att tycka ”vadå, det är ju bara fotboll eller bara hockey”, men det är faktiskt så mycket mer än så. Såväl inom supporterkulturen, om man bortser från den lilla klick som enbart är ute efter att skapa bråk, som bland de utövande. Inom barn och ungdom och alldeles särskilt inom ishockey tycker jag vi utbildar barnen från låg ålder upp till junior i så mycket mer än hockeyn. Det är en ”fostran” i ordets bästa bemärkelse i allt från disciplin och ansvarstagande till kamratskap och omsorg om varandra.
Så, jag förstår precis hur du menar och det är jättebra att du hittar glädje och gemenskap bland likasinnade LHC:are när livet i övrigt suger.
Nedan en länk till en bra dramatiserad dokumentär om just gladiatorer, en kvinnlig dessutom.
https://www.svtplay.se/video/eXYgomR/varldens-historia-den-kvinnliga-gladiatorn
NimaVonSlätta Ja vårdnadstvister är alltid jävligt jobbiga och renderar till ett sårigt förhållande, men såren läks till slut, så i framtiden ska ni kunna bemöta varandra i det praktiska göremålen. Jag förstår att det känns tungt nu, men det kommer att ljusna, så det kommer bli jävligt mycket bättre igen.
- Redigerad
På tal om Franckie Burns som Nima var inne på, vart har han tagit vägen? Tog han bort sitt konto?
- Redigerad
Lejon-Fantasten också undrat varför han ej skrivit. Oftast intressanta åsikter och inlägg
- Redigerad
NimaVonSlätta Jaa, ja han brukar ha det, men jag försökte och tagga honom här, vilket dock inte gick, så han verkar inte vara kvar här på forumet, vilket är tråkigt, man saknar hans inlägg.
Jag hoppas det ordnar sig för dig i livet Nima
Ja ha då var det dags igen att önska er alla en God Jul..
Jag hoppas att ni får en trevlig helg och att ni kommer tillbaka med en till fred i sinnet.
Sedan vill jag även önska er ett Gott Nytt År.
Ett 2025 när LHC klättrar i tabellen med vår nye HC som styr skutan mot nya mål. Då är det dags att gå vidare och lämna det senaste halvåret till minnenas glömska, det som har varit har ju faktiskt varit och inget man behöver bära md sig.
God jul och Gott nytt år allesammans!
God Helg allesammans oavsett kön, ålder, religion, sexuell läggning, politiskt världsåskådning eller lagtillhörighet (StD71).
God jul & Gott nytt år
- Redigerad
En jul lp from the way back
Glitter Glögg & Rock’n’Roll med creame of the creame av Svenska musiker in the eightish.
Njut och dröm er tillbaka till en tid innan maskinmusiken.
God jul alla sköna lirare här inne
God jul allihopa själv ligger jag i soffan med 39.8 graders feber
hoppas bli frisk till lördagsmatchen
Mcnugget Krya på dig! #jymdkjam