En av de bästa bortamatcherna jag sett Cluben göra. Leksand hade inte en enda farlig möjlighet.

Vi har inte släppt in mål på 120 minuter. Det är smått otroligt. Älska Jakobs!

Vi gör det bra idag, samtidigt så var Leksand lika jävla bleka som vi var i tisdags!

HNez Myrenberg får fortsatt förtroende, han gjorde det riktigt bra mot Modo, men jag vetifan om det faktiskt är rätt match för honom… Äsch, framåt!

Tja, HNEZLXRD, det är du, från framtiden. Håll käften!

Kjeppkinesen Eddie Larsson var riktigt blek idag också. Älska Eddie!

Vänta bara tills Bergsten har gått på flaskan.. Han ger väl Myrenberg +++ trots en hållen nolla. Eddie Larsson får givetvis ++++.

Blir inga punkter just nu, är borta och ölar men de två perioderna jag såg kan sammanfattas med ett ord; ramstarkt!

Jävligt fint att Myrenberg håller andra raka nollan och rörande och jävligt fint att brorsan är först på plats och gratulerar honom hjärtligt. Jävla pollen i luften…

En klockren jävla bortamatch!

Ty Rattie igen skapar läge och rätt spelare får göra mål! Verkligen helt rätt spelare!

Älskar dock hur vi spelar i egen zon idag, enklare, hårdare och framförallt tacklades vi igen och använde tydligt att vi är ett tungt lag att möta.

Ska försöka mig på en sansad analys trots vinst och döda lite glädje 😅

Vi skjuter bara 16 skott på mål 5:5:6. Vilket inte resulterar i kanske mer än ett mål en vanlig match, nu har vi en skottprocent på 25% vilket inte är hållbart i längden. Hade vi inte vunnit hade tongångarna varit helt andra. Leksand skjuter 25 skott 11 fler vilket brukar resultera i 2-3 mål vanligtvis. Samtidigt känns det inte som att dom har så många farliga lägen.

Jag landar nog i att vi gör en bra bortamatch men att Leksand var rätt bleka och kändes lite som vi var i energi mot Frölunda. Vi ska vara glada för 3 poäng och nöjda med ett bra försvarsspel men måste höja oss om vi ska vara med på riktigt

Hela Hockeysveriges experter tror att vi lever på Högga och att vi skulle åka ur utan honom. Myran körde upp fyra fingrar i deras morsor som svar. Riktigt kul att se även om han knappt fått några svåra skott på sig eftersom vårt försvarsspel de här två matcherna varit top notch.

8 backar-effekten?

Ja nu fick Leksand känna på när ett toplag från Östgöta slätten kom på besök. Vi tog Leksand i baken med ett bländande spel, när vi höll dem på utsidan och stängde av slottet. Myrenberg tog chansen att hålla sin andra nolla i rad. Med ett underbart defencespel så hjälpte vi Myrenberg att rädda segern.

Ja det ska bli trevligt att kolla tabellen hela långa tiden till nästa match. Nu är vi där vi vill vara och hör hemma, nya LHC är definitivt på gång att spela slutspel efter 5 bedrövliga år.

Idag vill jag hylla hela laget när vi gör en underbar laginsatts, så ska hockey spelas på den högsta nivån 💗