exile82 Det finns flera perspektiv här, men jag tänker framför allt på att Leier sätter sig i ett jäkligt dåligt läge där han ger domarna chansen att ta ut honom för matchen. Det hade kunnat kosta.
Jag brukar hålla med dig och jag gillar att han kan spela fysiskt, men här var det en ovanligt dålig tillämpning på det. Jag skulle överleva med en avstängd Leier, men jag accepterar inte att han sabbar för laget, och för mig.
Hellre att man åker ut två minuter för en riktigt go och halvful tackling än en svintrött tripping i offensiv zon.
När vi för en gångs skull får in lite sköna och halvfula tacklingar så ska det uppförstoras och klagas till förbannelse. Nja, inget fan av det. Det räcker med att konstatera att den var hård men ful och sen kan man gå vidare. Han är kanadensare, låt han vara det.
EDIT: Tror dessutom att er överreaktion främst grundar sig i att Östlund ska spela JVM för Sverige i vinter, och den skiten bryr jag mig inte om. Hade tacklingen skett på Max Friberg så är jag övertygad om att ni inte tyckt att den var så ful, då hade ni tyckt att det var Max som var ful istället.